12.09.2018
| 2.cudzí jazyk B1 - začiatočníci | |
| učebnica RADUGA | |
| Tematický celok: V škole | |
|---|---|
| Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
| Zuzka sa chce zapísaťdo kurzu RJ | Posluch s porozumením a čítanie :Ako sa zapísať do kurzu |
| Ako sa prihlásiť do kurzu | Lexika:Nové výrazy o škole |
| Ako sa orientovať v škole | Ústny prejav: Orientácia v šk. budove |
| Kedy sa začína a končí vyućovanie | Gramatika: Radové číslovky v 1. a v 6.páde |
| Výslovnosť ž,š | Posluch a opakovanie:Správna výslovnosť ruského ž,ś |
| Vyjadrenie dátumu | Lexika: Mesiace v roku |
| Vykanie | Ústny prejav: Vyjadrenie vykania v rus a slov škole |
| Kto kde bol a čo robil | Gramatika: Minulý čas ruských slovies |
| Zhrnutie učiva | Písomný prejav:Precvičenie učiva v pracovnom zošite a násl.test |
| Upevnenie učiva | Výslovnosť:Pohyblivý prízvuk |
| Tematický celok: Na vyučovaní | |
| Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
| Na vyučovaní a cez prestávky | Posluch a čítanie:Na vyuč,cez prestávku a po vyučovaní |
| Aký má kto rozvrh hodín | Lexika: Vyučovacie predmety a rozvrh hodín |
| Aké má kto obľúbené predmety | Ústny prejav: Výslovnosť mäkkého č |
| Po vyučovaní | Gramatika: Skloňovanie zámen kto,čo |
| Na aký predmet sa pripravujeme | Gramatika: Predložkové väzby odlišné od slovenčiny po, posle |
| Z akého predm píšeme kon prácu | Posluch a čítanie:Intonácia opytovacích viet |
| Skloňovanie pod mien | Gramatika:Skloňovanie v jedn. č. pod. mená magazín, partfeľ, škola, nedeľa |
| Skloňovanie pod mien | Gramatika:Skloňovanie podst.mien vzor ""fotografia"" |
| Zhrnutie | Práca s neznámym textom : Situačné dialógy |
| Upevnenie učiva | Písomný prejav: Precvičovanie v pracovnom zošite |
| Tematický celok: Ako sa niekam dostať | |
| Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
| Ako sa orientovať v meste | Posluch a čítanie: Ako a kde pôjdeme, na čom |
| Ako sa tam dostaneme | Lexika: Cestovanie a dopravné prostriedky |
| V metre | Ústny prejav: situačné dialógy |
| Na ulici | Posluch a opakovanie: Výslovnosť ruského šč |
| Čo kto hľadá ,čo nemôže nájsť | Gramatika: Čítanie predložky spolu so slovom |
| Čím kto ide, śiel,ako sa pýtať | Ústny prejav: Dialógy podľa situačnýh obrázkov |
| Slovesá pohybu | Gramatika: Časovanie slovies pohybu idti,jéchať |
| Infinitívne vety | Gramatika: Ako sa dostať? Čo kúpiť? Komu zavolať? |
| Časovanie nepravidelných slovies | Gramatika: Sloveso môcť, pomôcť |
| Práca s neznámym textom | Ústny prejav: Samostatná práca s textom a jeho reprodukcia |
| Zhrnutie | Ústny prejav: Ako sa vieme orientovať |
| Upevnenie učiva | Písomný prejav: Precvičenie v pracovnom zošite a kontr test |
| Tematický celok: V nákupnom centre | |
| Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
| V nákupnom centre | Posluch a čítanie: Nakupovanie |
| Čo komu kúpiť | Lexika:Ako a čo nakupujeme |
| Koľko čo stojí | Gramatika:Výslovnosť a pravopis ruského c, (tc,dc) |
| Čo sa komu hodí ,čo kto kúpil | Ústny prejav: Situačné dialógy |
| Kto koho stretol | Ústny prejav: Rozhovory podľa obrázkov |
| Časovanie slovies | Gramatika: Časovanie kupiť,sprosiť,vzjať |
| Skloňovanie podst.m. v 1.a 2.p mn.č. | Gramatika.Skloňovnie podst. mien vzor ""magazín,partfeľ,škola"" |
| Pohyblivé o,e v pod m | Gramatika: 2.pád mn.č. |
| 4.pád mn.č. životných a neživotných podst.m. | Gramatika: Pravidlo - koho stretnúť,čo uvidieť |
| Zhrnutie | Posluch a preklad: Samostatná práca s textom |
| Upevnenie učiva | Písomný prejav: Precvičovanie v pracovnom zošite |
| Kontrola | Kontrolný písomný test |
| Tematický celok: Hlavné mestá | |
| Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
| Hlavné mestá Ruska | Posluch a čítanie: Cestujeme do Sankt - Peterburgu |
| Zaujímavé miesta | Lexika: Prehliadka zaujímavostí |
| Čo si tam chceme pozrieť | Ústny prejav: Krátke otázky odpovede |
| Kto tam uź bol,čo sa mu páčilo | Ústny prejav: Situačné dialógy |
| Intonácia viet | Posluch a čítanie: intonácia opytovacích a zvolacích viet |
| Skloňovanie podstatných mien | Gramatika: Skloňovanie podst. mien vzor ""mesto,zdanie"" |
| Nesklonné podstatné mená mená | Gramatika: Podstatné mená cudzieho pôvodu kino,metro,kakao... |
| Väzby s predložkami ""po,posle"" | Ústny prejav: Opakovanie predložkových vôzieb pri preklade textu |
| Rozširujúce texty | Ústny prejav: Čítanie a porozumenie,práca so slovníkom |
| Text pre individuálnu prácu | Ústny prejav: Samostatná práca s neznámym textom |
| Zhrnutie | Lexika: Použitie nových výrazov v rozprávaní aj čítaní |
| Upevnenie učiva | Písomný prejav: Precvičenie v pracovnom zošite |
| Tematický celok: Navštívte Prahu | |
| Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
| Navštívte Prahu | Posluch a čítanie: Práca s novým textom |
| Ako podať info zahr turistom | Lexika: Pozývame Vás do Prahy |
| Ktoré miesta možno navštíviť | Ústny prejav: História aj súčastnosť Prahy |
| Ako odpovedať na otázky turistov | Ústny prejav: Situačné dialógy |
| Skloňovanie podst.mien v mn. čísle | Gramatika: 1. a 2. pád mn. č. podst. mien vzor ""nedeľa,fotografija"" |
| Skloňovanie podst.mien v mn. čísle | Gramatika:1. a 2. pád mn.č. podstatných mien vzor "" mesto,zdanie"" |
| Rozširujúce texty | Ústny prejav: Samostatné čítanie, preklad, porozumenie |
| Zhrnutie | Použitie nových výrazov pri samostatnom rozprávaní |
| Opakovanie | Písomný prejav: V pracovnom zošite precvičenie učiva |
| Záverečné hodnotenie | Výstupný test |