12.09.2018
1. cudzí jazyk B2 - pokročilí | |
Učebnica Matrix Pre-Intermediate | |
Komunikácia 1 | |
---|---|
Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
Úvodná hodina | diagnostický test |
Vyhodnotenie testu a zaradenie do skupín | |
Upevňovanie učiva | opakovanie učiva ZŠ – gramatické javy, slovná zásoba, rečové zručnosti |
„Posledné slovo“ | čítanie s porozumením |
Slovesá:“say,talk,speak,tell“ | slovesá:“say,talk,speak,tell“- precvičovanie |
Prítomný čas jedn.a priebehový | tvorba , použitie a precvičovanie časov, práca s pracovným zošitom |
„Získavanie informácií“ | posluch s porozumením, telefonická konverzácia |
„Čo hovoríš?“ | rozdiely medzi britskou a americkou angličtinou, slovná zásoba |
„Časté otázky“ | čítanie s porozumením, dedukcia neznámych slov, diskusia |
Modálne slovesá:“can,can not,be able to“ | použitie modálnych slovies:“can, can not,be able to“ |
Neformálny e-mail | čítanie s porozumením, štruktúra a obsah e-mailu, samostatná tvorba písomného prejavu |
„Príbeh lásky“ | čítanie s porozumením, zisťovanie informácií, opozitá |
Upevňovanie učiva | opakovanie prebratých gramatických javov, slovnej zásoby, rečových zručností |
Kontrolný test U1 | |
Najúspešnejšie obdobie | |
Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
„Úspech“ | čítanie s porozumením, výber odpovede z možností, tvorenie slov, diskusia |
Minulý čas jednoduchý a priebehový | tvorba minulých časov, použitie a precvičovanie, nepravidelné slovesá |
„Prestávka na reklamu“ | posluch s porozumením |
„Filmy“ | diskusia, slovná zásoba- druhy filmov, vyjadrenie preferncie a návrhu |
„Britská kinematografia“ | čítanie s porozumením, dedukcia neznámych slov, diskusia |
Členy | použitie členov:“the,an a nulového člena“, precvičovanie, práca s pracovným zošitom |
Životopis | čítanie s porozumením, použitie spojok:“when,before,after“, štruktúra a obsah životopisu, samostatná tvorba písomného prejavu |
„Muž mora“ | čítanie s porozumením, zisťovanie informácií, diskusia |
Upevňovanie učiva | opakovanie prebratých gramatických javov, slovnej zásoby, rečových zručností |
Kontrolný test U2 | |
Domov a rodina | |
Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
„Divoké dieťa“ | čítanie s porozumením, dopĺňanie chýbajúcich informácií |
Frázové slovesá | slovná zásoba-frázové slovesá spojené s rodinou |
Slovesá get a make | ustálené slovné spojenia so slovesami get a make |
Problémy mladých ľudí | opis obrázkov a rozprávanie o problémoch mladých ľudí |
Stupňovanie prídavných mien : 2.stupeň-komparatív a 3.stupeň-superlatív | posluch a dopĺňanie chýbajúcich informácií formou komparatívu a superlatívu |
Stupňovanie prídavných mien | opis a porovnávanie obrázkov – úlohová hra, |
Upevňovanie učiva | |
1. školská písomná práca | |
Oprava | |
Rodinné vzťahy | rôzne typy a modely rodín, krátka diskusia, odpovede na otázky |
Rodinné vzťahy | posluch s porozumením, 2 rozhovory |
Bývanie | slovná zásoba-formy bývania, zariadenie v byte /dome/ |
Miesto na bývanie | čítanie s porozumením-inzeráty |
Hľadanie bývania | posluch s dopĺňaním chýbajúcich informácií |
Hľadanie bývania | úlohová hra-dialóg, argumentácia, dohodnutia schôdzky |
Upevňovanie učiva | |
Vyhodnotenie 1.polroku | |
„ Sviatky v USA“ | čítanie s porozumením, špecifické informácie |
„ Sviatky v USA“ | krátke rozprávanie a diskusia o sviatkoch v USA a na Slovensku |
Vzťažné zámená | who, which, that – špecifické použitie |
Písanie článku do časopisu | štruktúra, obsah, rozsah |
Písanie článku do časopisu | slovosled: sloveso a predmet, príslovky frekvencie |
„Tajný denník Adriana Mola“ | čítanie s porozumením |
Upevňovanie učiva | |
Kontrolný test U3 | |
Starostlivosť o telo a zdravie | |
Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
„Ľudské strachy“ | Čítanie s porozumením/ priradiť k jednotlivým častiam textu správny titulok/ |
Synonymá | Vyhľadať k daným slovám synonymické ekvivalenty |
Prídavné zakončené na ´-ed´a ´-ing´ | Rozlišovanie a charakteristika prídavných mien s koncovkami ´-ed´a ´-ing´ |
Neutrálne a citovo zafarbené prídavné mená | Charakteristika a použitie neutrálnych a citovo zafarbených prídavných mien |
Predprítomný čas | Vypĺňanie dotazníka týkajúceho sa môjho zdravotného stavu |
Predprítomný čas | Opis deja s aktuálnou platnosťou |
Predložky ´for´a ´since´ | Opis ako dlho a odkedy trvá dej |
Vyjadrenie časovo neurčitého deja | Opis dejov bez presného časového určenia |
Upevňovanie učiva | Gramatické cvičenia na predprítomný čas |
Choroby a úrazy | Slovná zásoba |
„U lekára“ | Počúvanie s porozumením |
Upevňovanie učiva | Role - play ´U lekára´ |
Zdravá a nezdravá výživa | Slovná zásoba - jedlo a jeho atribúty, slovesá k vyjadreniu preferencie |
Presviedčanie iných | Navrhnúť vlastný bufet a jeho sortiment |
Život v extrémnych podmienkach | čítanie s porozumením, odpovedať na otázky o vlastnej krajine |
Predprítomný čas v porovnaní s jednoduchým minulým časom | porovnanie oboch gramatických časov a ich významov vo vetách |
Ústny prejav | skúsenosti a doterajšie zážitky s chorobami |
Upevňovanie učiva | gramatické cvičenia zamerané na jednoduchý minulý a predprítomný čas |
Neformálny list | štúdium vzorky listu z nemocnice, jazykové prostriedky, oprava vzorky listu |
Upevňovanie učiva | štúdium vzorky rôznych listov |
Významy slovesa ´do ´ | pospájať vety so slovesom ´do´ a jeho významy v jednotlivých vetách |
Kontrolný test U4 | Vypracovať test z celku 4 |
Človek a príroda | |
Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
Extrémne počasie | slovná zásoba spojená s prírodnými katastrofami, diskusia o ŽP |
Vyjadrenie budúcnosti s použitím prítomného priebehového času, väzby ,,going to“ a sloveso ,,will“ | kladná, záporná veta, otázka - tvar, použitie |
Predpoveď počasia | počúvanie s porozumením |
Recyklácia odpadu | diskusia k téme |
Ochrana zvierat pred uhynutím | čítanie s porozumením, rozprávanie k téme |
Vyjadrenie povinnosti, odporúčania, zákazu a rady | tvary a použitie modálnych slovies ,,must, mustn´t, have to, to be not allowed to“ |
Písanie pohľadnice | štrukturálne a obsahové náležitosti písania pohľadníc |
Geografické znaky | používanie špecifickej slovnej zásoby v texte |
„Zaľúbený duch“ | čítanie s porozumením |
„Zaľúbený duch“ | práca s textom, výber informácií |
Upevňovanie prebratého učiva | cvičenia zamerané na precvičenie a upevnenie prebratého učiva |
2. školská písomná práca | |
Oprava 2. školskej písomnej práce | |
Upevňovanie učiva | |
Vyhodnotenie 2. polroku |