12.09.2018
| 1. cudzí jazyk B2 - pokročilí | |
| Učebnica Matrix Pre-Intermediate | |
| Komunikácia 1 | |
|---|---|
| Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
| Úvodná hodina | diagnostický test |
| Vyhodnotenie testu a zaradenie do skupín | |
| Upevňovanie učiva | opakovanie učiva ZŠ – gramatické javy, slovná zásoba, rečové zručnosti |
| „Posledné slovo“ | čítanie s porozumením |
| Slovesá:“say,talk,speak,tell“ | slovesá:“say,talk,speak,tell“- precvičovanie |
| Prítomný čas jedn.a priebehový | tvorba , použitie a precvičovanie časov, práca s pracovným zošitom |
| „Získavanie informácií“ | posluch s porozumením, telefonická konverzácia |
| „Čo hovoríš?“ | rozdiely medzi britskou a americkou angličtinou, slovná zásoba |
| „Časté otázky“ | čítanie s porozumením, dedukcia neznámych slov, diskusia |
| Modálne slovesá:“can,can not,be able to“ | použitie modálnych slovies:“can, can not,be able to“ |
| Neformálny e-mail | čítanie s porozumením, štruktúra a obsah e-mailu, samostatná tvorba písomného prejavu |
| „Príbeh lásky“ | čítanie s porozumením, zisťovanie informácií, opozitá |
| Upevňovanie učiva | opakovanie prebratých gramatických javov, slovnej zásoby, rečových zručností |
| Kontrolný test U1 | |
| Najúspešnejšie obdobie | |
| Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
| „Úspech“ | čítanie s porozumením, výber odpovede z možností, tvorenie slov, diskusia |
| Minulý čas jednoduchý a priebehový | tvorba minulých časov, použitie a precvičovanie, nepravidelné slovesá |
| „Prestávka na reklamu“ | posluch s porozumením |
| „Filmy“ | diskusia, slovná zásoba- druhy filmov, vyjadrenie preferncie a návrhu |
| „Britská kinematografia“ | čítanie s porozumením, dedukcia neznámych slov, diskusia |
| Členy | použitie členov:“the,an a nulového člena“, precvičovanie, práca s pracovným zošitom |
| Životopis | čítanie s porozumením, použitie spojok:“when,before,after“, štruktúra a obsah životopisu, samostatná tvorba písomného prejavu |
| „Muž mora“ | čítanie s porozumením, zisťovanie informácií, diskusia |
| Upevňovanie učiva | opakovanie prebratých gramatických javov, slovnej zásoby, rečových zručností |
| Kontrolný test U2 | |
| Domov a rodina | |
| Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
| „Divoké dieťa“ | čítanie s porozumením, dopĺňanie chýbajúcich informácií |
| Frázové slovesá | slovná zásoba-frázové slovesá spojené s rodinou |
| Slovesá get a make | ustálené slovné spojenia so slovesami get a make |
| Problémy mladých ľudí | opis obrázkov a rozprávanie o problémoch mladých ľudí |
| Stupňovanie prídavných mien : 2.stupeň-komparatív a 3.stupeň-superlatív | posluch a dopĺňanie chýbajúcich informácií formou komparatívu a superlatívu |
| Stupňovanie prídavných mien | opis a porovnávanie obrázkov – úlohová hra, |
| Upevňovanie učiva | |
| 1. školská písomná práca | |
| Oprava | |
| Rodinné vzťahy | rôzne typy a modely rodín, krátka diskusia, odpovede na otázky |
| Rodinné vzťahy | posluch s porozumením, 2 rozhovory |
| Bývanie | slovná zásoba-formy bývania, zariadenie v byte /dome/ |
| Miesto na bývanie | čítanie s porozumením-inzeráty |
| Hľadanie bývania | posluch s dopĺňaním chýbajúcich informácií |
| Hľadanie bývania | úlohová hra-dialóg, argumentácia, dohodnutia schôdzky |
| Upevňovanie učiva | |
| Vyhodnotenie 1.polroku | |
| „ Sviatky v USA“ | čítanie s porozumením, špecifické informácie |
| „ Sviatky v USA“ | krátke rozprávanie a diskusia o sviatkoch v USA a na Slovensku |
| Vzťažné zámená | who, which, that – špecifické použitie |
| Písanie článku do časopisu | štruktúra, obsah, rozsah |
| Písanie článku do časopisu | slovosled: sloveso a predmet, príslovky frekvencie |
| „Tajný denník Adriana Mola“ | čítanie s porozumením |
| Upevňovanie učiva | |
| Kontrolný test U3 | |
| Starostlivosť o telo a zdravie | |
| Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
| „Ľudské strachy“ | Čítanie s porozumením/ priradiť k jednotlivým častiam textu správny titulok/ |
| Synonymá | Vyhľadať k daným slovám synonymické ekvivalenty |
| Prídavné zakončené na ´-ed´a ´-ing´ | Rozlišovanie a charakteristika prídavných mien s koncovkami ´-ed´a ´-ing´ |
| Neutrálne a citovo zafarbené prídavné mená | Charakteristika a použitie neutrálnych a citovo zafarbených prídavných mien |
| Predprítomný čas | Vypĺňanie dotazníka týkajúceho sa môjho zdravotného stavu |
| Predprítomný čas | Opis deja s aktuálnou platnosťou |
| Predložky ´for´a ´since´ | Opis ako dlho a odkedy trvá dej |
| Vyjadrenie časovo neurčitého deja | Opis dejov bez presného časového určenia |
| Upevňovanie učiva | Gramatické cvičenia na predprítomný čas |
| Choroby a úrazy | Slovná zásoba |
| „U lekára“ | Počúvanie s porozumením |
| Upevňovanie učiva | Role - play ´U lekára´ |
| Zdravá a nezdravá výživa | Slovná zásoba - jedlo a jeho atribúty, slovesá k vyjadreniu preferencie |
| Presviedčanie iných | Navrhnúť vlastný bufet a jeho sortiment |
| Život v extrémnych podmienkach | čítanie s porozumením, odpovedať na otázky o vlastnej krajine |
| Predprítomný čas v porovnaní s jednoduchým minulým časom | porovnanie oboch gramatických časov a ich významov vo vetách |
| Ústny prejav | skúsenosti a doterajšie zážitky s chorobami |
| Upevňovanie učiva | gramatické cvičenia zamerané na jednoduchý minulý a predprítomný čas |
| Neformálny list | štúdium vzorky listu z nemocnice, jazykové prostriedky, oprava vzorky listu |
| Upevňovanie učiva | štúdium vzorky rôznych listov |
| Významy slovesa ´do ´ | pospájať vety so slovesom ´do´ a jeho významy v jednotlivých vetách |
| Kontrolný test U4 | Vypracovať test z celku 4 |
| Človek a príroda | |
| Téma/Názov celku | Obsahový štandard |
| Extrémne počasie | slovná zásoba spojená s prírodnými katastrofami, diskusia o ŽP |
| Vyjadrenie budúcnosti s použitím prítomného priebehového času, väzby ,,going to“ a sloveso ,,will“ | kladná, záporná veta, otázka - tvar, použitie |
| Predpoveď počasia | počúvanie s porozumením |
| Recyklácia odpadu | diskusia k téme |
| Ochrana zvierat pred uhynutím | čítanie s porozumením, rozprávanie k téme |
| Vyjadrenie povinnosti, odporúčania, zákazu a rady | tvary a použitie modálnych slovies ,,must, mustn´t, have to, to be not allowed to“ |
| Písanie pohľadnice | štrukturálne a obsahové náležitosti písania pohľadníc |
| Geografické znaky | používanie špecifickej slovnej zásoby v texte |
| „Zaľúbený duch“ | čítanie s porozumením |
| „Zaľúbený duch“ | práca s textom, výber informácií |
| Upevňovanie prebratého učiva | cvičenia zamerané na precvičenie a upevnenie prebratého učiva |
| 2. školská písomná práca | |
| Oprava 2. školskej písomnej práce | |
| Upevňovanie učiva | |
| Vyhodnotenie 2. polroku |