12.09.2018
| Matrix-foundation | |
| Výslovnosť AOK (audio-orálny kurz) | |
|---|---|
| Téma | Obsahový štandard |
| Úvodná hodina | organizačné pokyny |
| Anglická abeceda | písmená anglickej abecedy, výslovnosť jednotlivých znakov |
| Fonetická transkripcia | fonetické symboly |
| Zásady správnej výslovnosti | viazaná výslovnosť, výslovnosť aspirovaného p, t, k, dvojhlások, trojhlások, znelá a neznelá podoba th |
| Upevnenie učiva | Precvičenie angl. abecedy, hláskovania a zásad správnej výslovnosti |
| Lexika AOK | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Slovníky | Práca s dvojjazyčným slovníkom, návody ako si viesť vlastný slovník |
| Jazykové funkcie AOK | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Kontaktné rečové funkcie | Pozdravy na začiatku stretnutia a pri rozlúčení |
| Regulačné rečové funkcie | Poďakovanie, vyjadrenie jednoduchého súhlasu, nesúhlasu |
| Upevnenie učiva | Rolové úlohy na zopakovanie prebraných jazykových funkcií |
| Morfológia AOK | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Zámená | Zámená osobné, ukazovacie, privlastňovacie |
| Sloveso „to be“ | Tvary slovesa „to be“ – kladná veta, zápor, tvorenie otázky a krátkej odpovede |
| Sloveso „to have“ | Tvary slovesa „to have“ – kladná veta, zápor, tvorenie otázky a krátkej odpovede |
| Upevnenie učiva | Cvičenia na zopakovanie prebratých gramatických javov |
| Kontrolný test | Testovanie prebratého učiva |
| Syntax AOK | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Slovosled | Pevný slovosled v oznamovacej vete- podmet, sloveso, predmet, |
| Vetná stavba | stavba jednoduchej vety, existenčná väzba: there is/there are |
| Upevnennie učiva | Cvičenia na zopakovanie prebratých gramatických javov |
| Morfológia AOK | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Podstatné mená | Kategória čísla podstatných mien: singulár, plurál, základné informácie o forme a použití určitého a neurčitého člena |
| Číslovky | Základné číslovky 1 - 20, radové číslovky 1. – 20., vyjadrenie dátumu, mesiace v roku, dni v týždni |
| Predložky | Základné predložky miesta, času a udania smeru |
| Vyjadrenie času | Celá hodina, polhodina, štvrť a trištvrte hodina, zistenie času |
| Upevnennie učiva | Cvičenia na zopakovanie prebratých gramatických javov |
| Kontrolný test | Testovanie prebratého učiva |
| Každodenný život U1 | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Činnosti bežného dňa | Pomenovanie základných činností počas dňa |
| Činnosti bežného dňa | Čítanie s porozumením – pravdivé / nepravdivé výroky |
| Činnosti bežného dňa | Ustálené výrazy so slovesami do, have, make |
| Jednoduchý prítomný čas | Forma a použitie, tvorenie kladnej, zápornej vety, otázky a krátkej odpovede |
| Príslovky frekvencie | Význam prísloviek, ich použitie a miesto vo vete |
| Bývanie | Slovná zásoba – typy bývania, nábytok, prídavné mená |
| Počúvanie s porozumením, priradenie informácie | |
| Ústny prejav – opis zariadenia bytu/domu podľa obrázka | |
| Indiánske obydlia | Čítanie s porozumením, hľadanie odpovedí na otázky v texte |
| Modálne slovesá can, can’t | Charakteristika pojmu, vyjadrenie schopnosti, forma a použitie |
| Písanie - neformálny list | Používanie veľkých písmen v angličtine a v slovenčine, štruktúra a obsah neformálneho listu, ustálené výrazy v liste |
| Upevnenie učiva | Cvičenia na zopakovanie prebratých gramatických javov, slovnej zásoby a rečových zručností |
| 1. školská písomná práca | Testovanie prebratého učiva |
| Oprava 1. školskej písomnej práce | |
| Cestovanie U2 | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Prázdniny | Slovná zásoba – typy ubytovania, priraďovanie k obrázkom, výber obľúbeného typu ubytovania |
| Prázdniny | Čítanie s porozumením, hľadanie odpovedí na otázky, slovná zásoba - opozitné prídavné mená, rozvíjanie rečových zručností |
| Zložené podstatné mená | Charakteristika pojmu, vytvorenie zlož. podst. mien doplnením podľa obrázkov, použitie daných podst. mien vo vetách |
| Počítateľné a nepočítateľné podstatné mená | Pravidlá v používaní výrazov a/an, some, any, rozlíšenie počít. a nepočít. podst. mien, zistenie počtu pomocou výrazov how much, how many |
| Spôsoby dopravy | Počúvanie s porozumením –spôsoby dopravy, rečový prejav – význam a použitie významových slovies v spojení so spôsobmi prepravy, |
| Vyjadrenie smeru | Ústny prejav, dialóg – požiadanie o vyjadrenie smeru, spôsob ako smer vyjadriť, príslovky udania smeru |
| Cestovanie do Edinburgu | Čítanie s porozumením, dopĺňanie názvov k odstavcom, hľadanie odpovedí na otázky ku textu |
| Minulý čas slovesa „to be“ | Forma – kladná a záporná veta, otázka, krátka odpoveď, použitie existenčnej väzby there was / there were |
| Písanie – krátke odkazy | Práca s obrázkami, slovná zásoba – rôzne dôvody na písanie odkazov, štruktúra odkazu |
| Upevnenie učiva | Cvičenia na zopakovanie prebratých gramatických javov, slovnej zásoby a rečových zručností z 1. a 2. lekcie |
| Kontrolný test | Testovanie prebratého učiva |
| Veda a technika U3 | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Hovoriace počítače | Čítanie s porozumením – slovná zásoba v texte, pravdivé/nepravdivé výroky, spájanie slovies s podstatnými menami, dopĺňanie výrazov do viet, Čo vieme robiť s počítačom? |
| Prítomný priebehový čas | Forma – kladná a záporná veta, otázka, krátka odpoveď, použitie |
| Televízia v mobile | Počúvanie s porozumením, slovná zásoba – čo dokáže mobilný telefón, frázové slovesá – vypnúť, zapnúť, stíšiť, ... |
| Televízia | Ústny prejav – čo rád pozerám v televízii, obľúbené programy, typy programov v televízii, požiadanie o informáciu, ponúknutie návrhu, vyjadrenie súhlasu/nesúhlasu s návrhom |
| Múzeum vedy | Čítanie s porozumením, práca so slovníkom, odpovede na otázky, výber podstatných informácií |
| Prítomný jednoduchý a priebehový čas | Porovnanie časov, vysvetlenie rozdielov v použití, precvičenie formy |
| Písanie – neformálny | Štruktúra a slovná zásoba neformálneho e-mailu |
| Upevnenie učiva | Cvičenia na zopakovanie prebratých gramatických javov, slovnej zásoby a rečových zručností |
| Kontrolný test | Testovanie prebratého učiva |
| Zem a vesmír U4 | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Náš svet | Čítanie s porozumením, hľadanie informácií v texte, správne/nesprávne výroky, slovná zásoba – príroda (púšť, les, hory, more...) |
| Minulý jednoduchý čas | Tvorenie pravidelných a nepravidelných slovies v min. čase, tvorenie otázky a zápornej vety, použitie príslovky ago |
| Voľný čas | Počúvanie s porozumením - typy filmov, významové slovesá s predložkami |
| Voľný čas | Ústny prejav - voľnočasové aktivity, pozdrav v telefonickom rozhovore, vyjadrenie plánov, návrhov, odpovede na návrh |
| Výlet do vesmíru | Čítanie s porozumením, priradenie názvu k odstavcu, výber z možností |
| Písanie - pohľadnica | Štruktúra, slovná zásoba, ustálené výrazy pri písaní pohľadnice |
| Upevnenie učiva | Cvičenia na zopakovanie prebratých gramatických javov, slovnej zásoby a rečových zručností 3. a 4. lekcie |
| 2. školská písomná práca | Písanie odporúčaného sloh. útvaru |
| Oprava 2. školskej písomnej práce | |
| Hodnotenie práce za 2. polrok |