12.09.2018
Mierne pokročilí | |
Učebné zdroje – Tangram aktuell 2/ 1 | |
Dovolenka a cestovanie | |
---|---|
Téma | Obsahový štandard |
Dovolenka snov | Práca s obrázkami, |
Diskusia o dovolenkovej ponuke | |
Aký typ dovolenkára ste? | |
Cesta okolo sveta | Práca s textom – priradiť krátke texty k obrázkom a sebakontrola na základe posluchu |
Pozdravy z dovolenky | Perfektum – tvorenie, použitie |
Perfektum slabých a silných slovies | Systematizácia rôznych foriem tvorenia perfekta |
Modálne príslovky | Posluch s porozumením (dojem z dovolenky) |
Nemecko | Práca s mapou a textom |
Opytovacie zámená, svetové strany | Posluchový text |
Nemecky hovoriace krajiny | Čítanie s porozumením |
Cesta po Nemecku | Práca s textom, tvorenie otázok a dialógov |
Výslovnosť s, ss, ß | Práca s posluchovými textami |
Upevňovanie učiva | Práca s cvičeniami v AB |
Kontrolný test | Testovanie slovnej zásoby, gramatických javov a rečových zručností |
Projekt- Cesta po Slovensku (prezentácia) | Vyhľadať, vytriediť a spracovať obrázkový a textový materiál (CK, internet) |
Aktuelles in Spitze | Práca s textom |
Zdravie a choroby | |
Téma | Obsahový štandard |
Ľudské telo a choroby | Práca so slovnou zásobou, popis obrázkov |
,,Čo Vás bolí?“ – návšteva u lekára | Posluch s porozumením + tvorba dialógu |
,,Čo mám robiť?“ | Používanie slovesa sollen pri udeľovaní rád |
Zdravé stravovanie | Práca so slovnou zásobou |
Čítanie s porozumením, rozhovor o životnom štýle, | |
Vedľajšie vety s dass | |
Čo je naj...? | Stupňovanie prídavných mien a prísloviek |
?-ročná písomná práca | Testovanie slovnej zásoby, gramatických javov |
Analýza a oprava písomnej práce | |
Vedľajšie vety s ,,wenn“- syntax | Slovosled vo vete, práca s textom, práca s doplnkovými cvičeniami |
Medzi riadkami | Práca s textom- doplňovanie textu |
Tvorenie slov pomocou prípon | Spôsoby tvorenia podstat. mien v nemčine ( prípony –heit, -keit, -ung ) |
E- ,,Tón robí hudbu“ | Práca s piesňou, nácvik výslovnosti |
Jedlo v Hessensku | Práca s jedálnym lístkom |
Medzinárodná a slovenská kuchyňa | Posluch s porozumením + tvorba krátkych dialógov |
Moje naj... jedlo /mini – projekt/ | Rozhovor o mojich stravovacích návykoch |
Sviatky a zvyky | Rozhovor o Vianociach, práca s časopisom |
Aktuelles in Spitze | Čítanie s porozumením |
Farby a typy | |
Téma | Obsahový štandard |
Moja najobľúbenejšia farba | Rozhovor o farbách, asociogram – práca s novou slovnou zásobou |
Genitív podstatných mien | Tvorenie genitívu všeobecných a vlastných pod. mien |
„Modrá ti pristane“ | Opis a charakteristika osoby- lexika, |
Čítanie s porozumením | |
Skloňovanie prídavných mien v prívlastku | Systematizácia koncoviek po |
určitom člene | |
neurčitom člene | |
bez člena | |
Kontrolný test | Testovanie gramatického javu v kombinácii s novou lexikou |
Nákup šiat | Práca s obrázkami – slovná zásoba |
„Čo si radi obliekate?“ | Rozhovor o obliekaní, nové trendy, štýly |
Otázka „ Was für ein.., Welcher..“ | Posluch s porozumením – doplňovanie základných informácií |
Rôzne typy ľudí | Práca s obrázkami, |
posluch s porozumením –lexika | |
Prídavné meno v datíve | |
„Čo si myslíte o..?“ | Práca s doplnkovým textom – nájdenie odpovedí na otázky |
„Človek, ktorého dobre poznám... –záverečná písomná práca | Opis a charakteristika osoby |
Oprava a analýza písomnej práce | |
Medzi riadkami | Práca s rôznymi posluchovými textami |
Tón robí hudbu | Rozprávanie o spoločenských tabu, normách, fonetické cvičenia |
„Aktuelles“ in SPITZE | Práca s doplnkovým textom |