12.09.2018
Učebné zdroje: Themen aktuell 1 | |
Časopis Spitze | |
Organizácia | |
---|---|
Téma | Obsahový štandard |
Orientácia | Diagnostický test |
Vyhodnotenie testu | |
Prehľad a upevňovanie učiva zo ZŠ | |
Sformulovanie pravidiel správania sa na vyučovacej hodine | |
Komunikácia | |
Prvé kontakty | |
Téma | Obsahový štandard |
Pozdravy, spôsoby predstavovania sa, vykanie, tykanie | jednoduché formy oslovení a predstavovania sa, otázka, odpoveď |
Časovanie pravidelných a pomocných slovies | plnovýznamové slovesá - slabé v prítomnom čase a pomocné sloveso haben a sein |
Slovosled v nemeckej vete | oznamovacia veta, doplňovacia a zisťovacia otázka, rozkazovacia veta |
Číslovky od 1-100 | posluch s porozumením |
Odkiaľ pochádzate? - zemepisné názvy | slovná zásoba, práca s mapou |
""Ľudia, ľudia…"" | Práca s textom - čítanie s porozumením |
""Kto som? Kto ste?"" | základná charakteristika |
Názvy povolaní | slovná zásoba |
""Ste tu nový?"" | počúvanie s porozumením |
""Na diaľnici"" | Počúvanie s porozumením |
Kontrolný test | testovanie slovnej zásoby, gramatických javov a rečových zručností |
Aktuelles in Spitze | práca s textom |
Predmety v dome | |
Téma | Obsahový štandard |
Zariadenie domu | práca s obrázkami a textom |
slovná zásoba, krížovka | |
podstatné mená s členom určitým | |
Kuchyňa je jednoducho | podstatné mená s členom určitým a neurčitým |
kuchyňa | náhrada podstatného mena osobným zámenom |
Dve osoby – dve kuchyne | množné číslo podstatných mien |
zápor kein, keine,,kein, keine | |
Dražba | číslovky do tisíc |
počúvanie s porozumením | |
Charakteristika vecí, osôb a dejov | zápor kein a nicht |
prídavné meno v prísudku | |
„Prepáčte, čo je to“ | práca s posluchovým textom |
privlastňovacie zámená – nominatív | |
náhrada privlastňovacieho zámena a podstatného mena osobným zámenom | |
popretie výpovede, argumentácia | |
„To i ono“ – obchod plný nápadov | spojky sondern a aber |
Kontrolný test | testovanie slovnej zásoby, gramatických javov a rečových zručností |
Aktuelles in Spitze | práca s textom |
Jedenie a pitie | |
Téma | Obsahový štandard |
Jedlo a pitie | collage –práca s lexikou |
Čo jedia ľudia ? | práca s obrázkovým materiálom |
akuzatív – člen určitý, neurčitý | |
vyjadrenie času pomocou prísloviek | |
výrazy množstva | |
Stravovacie návyky | rozhovory o tom, čo ľudia radi jedia, čo nejadia, čo radi pijú a čo vôbec nepijú – sloveso mögen |
Jedálny lístok | práca so slovnou zásobou- jedlá a nápoje |
výber z jedálneho lístka | |
Vianočné zvyky a tradície | Vianočné piesne, vianočné pozdravy, vianočné tradície u nás a v Nemecku |
V reštaurácii | nácvik štandardných situácii Počúvanie s porozumením – nácvik dialógov |
Prvá školská písomná práca | testovanie slovnej zásoby, gramatických javov a rečových zručností |
analýza a oprava písomnej práce | |
Pozvanie na večeru | komplimenty a reklamácie pri stole |
nepravidelné slovesá | |
rozkazovací spôsob | |
Nakupovať potraviny - | výrazy množstva – upevňovanie učiva |
Mimoriadne ponuky v supermarkete | rozhovory o cenách |
modálne sloveso mögen – ich möchte a vetný rámec | |
štandardné situácie | |
Rozhovory pri stole | práca s posluchovým textom a obrázkami , nácvik štandardných situácii |
Aktuelles in Spitze | práca s textom |
Voľný čas | |
Téma | Obsahový štandard |
Collage – voľný čas | práca s obrázkami – voľnočasové aktivity, rozprávanie |
Vitajte na palube | všeobecný podmet „man“ a neurčitý podmet „jemand |
Prísne napomenutie | Situačné obrázky – čo sa smie, čo sa nesmie, čo sa musí a čo sa môže robiť |
časovanie,modálnych slovies a použitie vo vetnom rámci | |
počúvanie s porozumením | |
častice „aber, dann...eben, also,denn,doch“ | |
Voľný čas a práca | slovesá s odlučiteľnou predponou |
hodinový čas - presný a približný | |
nácvik písania | |
Kalendár podujatí | poprosiť o informáciu |
dohodnúť sa – počúvanie a tvorenie dialógov, nácvik | |
kalendár termínov – diskusia, príslovky času | |
Pohľadnica z dovolenky | čítanie s porozumením, práca s textom a obrázkami – porovnanie |
nácvik písania | |
Aktuelles in Spitze | práca s textom |
Bývanie | |
Téma | Obsahový štandard |
Opísať byty | práca s obrázkovým materiálom, plánom bytu -aktivovanie slovnej zásoby |
zložené podstatné mená - tvorenie | |
Bytové zariadenie | práca s obrázkovým materiálom |
predložka für + akuzatív | |
spojka sondern | |
Zariaďovanie bytu | rozhovor – počúvanie s porozumením |
zámená einer, keiner , welcher | |
Komentovanie bytového zariadenia | rozhovory v obchode s nábytkom |
ukazovacie zámená – nominatív, akuzatív | |
tvorenie a nácvik dialógov | |
Trh s bytmi | práca s inzerátmi |
skratky | |
Hľadanie bytu, domu | práca s čítacím a posluchovým textom |
Informovať o zákazoch | čítanie s porozumením |
predložky „in, an, auf“ s datívom | |
Náš byt, náš dom | nácvik písania |
Plážový hotel Hiddensee | upevňovanie učiva, rozšírenie slovnej zásoby |
Kontrolný test | testovanie slovnej zásoby, gramatických javov a rečových zručností |
Projekt | „Predstav sa!“ |
Zdravie a choroby | |
Téma | Obsahový štandard |
Časti ľudského tela | práca so slovnou zásobou |
Zdravotné ťažkosti | rozprávanie o zdravotných ťažkostiach |
Čo ťa / ju / ho bolí | privlastňovacie zámená |
sloveso weh tun | |
rozšírenie slovnej zásoby | |
práca s obrázkami a posluchovým textom | |
Dať rady a podať ich ďalej | ambulancia pre čitateľov – práca s krátkymi textami |
modálne slovesá | |
rozhovory o stravovaní a obmedzeniach v ňom | |
U lekára | počúvanie s porozumením |
Poruchy spánku | článok z časopisu |
odálne slovesá, rozkazovací spôsob pri vykaní a pre2.os.singuláru | |
Nútiť niekoho k niečomu | práca s posluchovým textom, tvorenie a nácvik dialógov |
Tri príbehy | práca s obrázkami, krátkymi textami a posluchovým textom |
perfektum – zložený minulý čas | |
Perfektum slabých, pomocných a silných slovies | systematizácia rôznych foriem tvorenia perfekta |
Lyžiarsky výcvik | čo je potrebné vziať so sebou na zimnú dovolenku – práca so slovnou zásobou |
obrázkový príbeh | |
Kontrolný test | testovanie slovnej zásoby, gramatických javov a rečových zručností |
Aktuelles in Spitze | práca s textom |
Všedný deň | |
Téma | Obsahový štandard |
Podať informáciu o udalostiach a činnostiach | perfektum ďalších slabých a silných slovies |
práca s obrázkami | |
počúvanie s porozumením | |
príslovkové určenie času | |
Niečo rozprávať ďalej | tvorba dialógov podľa modelového dialógu - nácvik |
Záverečná písomná práca | testovanie písomného prejavu |
Analýza | |
Uistiť sa a odmietnuť požiadavku | tvorba minidialógov – „Už ste to urobili“ |
perfektum ďalších slovies | |
Pracovný deň | práca s obrázkami |
perfektum slovies – upevňovanie učiva | |
hodinový čas – upevňovanie učiva | |
Rozprávanie o tom, čo sa stalo | čítanie s porozumením |
počúvanie s porozumením | |
List priateľke | rozšírenie slovnej zásoby – čítanie s porozumením |
Čo sa stalo? | obrázkový príbeh – upevňovanie učiva |