12.09.2018
Matrix Intermediate | |
Práca | |
---|---|
Téma | Obsahový štandard |
Úvodná hodina | -organizačné pokyny |
Upevňovanie učiva | -opakovanie učiva 1. roč. |
-gramatické javy, slovná zásoba, rečové zručnosti | |
„Vynikajúca príležitosť“ | -čítanie s porozumením |
-slovná zásoba o brigádnickej a dobrovoľníckej práci | |
-použitie špecifickej slovnej zásoby | |
Predprítomný priebehový čas | -formy a použitie |
„Prežitie“ | -počúvanie s porozumením |
Inzerát na brigádu | -jazykové a štylistické náležitosti inzerátu |
-čítanie s porozumením | |
-počúvanie s doplnením textu | |
Vzdelávací systém Veľkej Británie | -špecifická slovná zásoba o vzdelávaní |
-čítanie s porozumením | |
Slovesá s koncovkou | -tvorba a použitie gerundia |
„-ing“ | -väzby s „ing“ formami |
Žiadosť o prácu s životopisom | –formálna a obsahová stránka žiadosti o zamestnanie a životopisu |
„39 krokov“ | -čítanie s porozumením |
Upevňovanie učiva | -opakovanie prebratých gramatických javov a slovnej zásoby |
Kontrolný test | |
Oprava kontrolného testu | -analýza |
* Práca v SAC | |
Šport | |
Téma | Obsahový štandard |
„Jamajské bobové družstvo“ | -čítanie s porozumením |
- slovná zásoba týkajúca sa športu | |
Predminulý čas | - formy a použitie nového gramatického času |
„Chodník obrov“ | -počúvanie s porozumením rozprávania a športe |
Povery v športe | - čítanie s porozumením, dedukcia neznámych slov a diskusia |
Vyjadrenie pravdepodobnosti a istoty | - použitie modálnych slovies „may, might, could“ a výrazov „probably vs. definitely“ |
„Šport pre celú rodinu“ | - formálne a obsahové náležitosti krátkeho článku |
Dve básne | - čítanie a počúvanie básničiek s porozumením s dedukciou neznámych slov |
Upevňovanie učiva | - precvičovanie nových gramatických javov a slovnej zásoby |
Kontrolný test | |
Oprava | |
* Práca v SAC | |
Neuveriteľné skutočnosti. Príbeh | |
Téma | Obsahový štandard |
„Duchovia pochodujú“ | -poukázanie na náležitosti príbehu (miesto, čas, postavy, dej), gramatické a jazykové atribúty |
-čítanie s porozumením | |
Záporné predpony | - tvorba slov pomocou záporných predpôn (-un,- il,-ir,-in,.-im,-dis) |
Podmieňovacie súvetia | -reálna a nereálna podmienka |
-konštrukcia a použitie | |
„Letiaca krava“ | -počúvanie neuveriteľného príbehu s porozumením |
- výber z možností | |
„Duch“ | -písomný prejav – príbeh |
- naratívne gramatické časy | |
-výrazy na vyjadrenie postupnosti deja | |
- interpunkcia priamej reči v texte | |
1. školská písomná práca | |
Oprava 1. školskej písomnej práce | |
„Nádherné miesta“ | -čítanie s porozumením o výnimočných prírodných útvaroch |
Vyjadrenie odporučenia | -modálne sloveso „should /ought to“ |
-formy a funkcie | |
„Baskervill“ | - čítanie a počúvanie ukážky detektívneho príbehu s porozumením |
-dedukcia neznámych slov z textu | |
Upevňovanie učiva | - opakovanie prebratých gramatických javov a slovnej zásoby |
Kontrolný test | |
Oprava testu | –analýza |
* Práca v SAC | |
Cestovanie | |
Téma | Obsahový štandard |
„Neobyčajná prehliadka Londýna“ | -slovná zásoba spojená s cestovaním |
- čítanie s porozumením | |
-zistenie informácií z textu | |
-čítanie z mapy | |
Nepriama reč | -mechanizmus tvorby nepriamej reči (posun gramatických časov, zmena zámen) |
-konštrukcia nepriamej otázky | |
Na letisku, na stanici | -počúvanie s porozumením, doplnenie chýbajúcej informácie |
Rezervácia ubytovania | -zdvorilé formy kladenia otázok v súvislosti s rezerváciou |
Sydney | -čítanie s porozumením ukážky z turistického sprievodcu |
-slovná zásoba o turisticky atraktívnych miestach | |
Vyjadrenie nevyhnutnosti | -modálne slovesá „have to/ do not have to/need not“ |
-formy a funkcie | |
-štúdium ukážky formálnej e-mailovej korešpondencie | |
-typické jazykové prostriedky danej korešpondencie | |
-poukázanie na rozdiely klasickej formy písania | |
„Traja muži v člne“ | -čítanie s porozumením ukážky klasickej literatúry |
Upevňovanie učiva | -opakovanie prebratých gramatických javov a slovnej zásoby |
Kontrolný test | |
Oprava kontrolného testu | -analýza |
* Práca v SAC | |
Obdobia v živote človeka | |
Téma | Obsahový štandard |
„Mám na to vek“ | -slovná zásoba o dospelosti a detstve |
-čítanie s porozumením textu o dospelosti | |
-dedukcia významu frázových slovies z kontextu | |
- predložky na vyjadrenie času | |
Trpný rod | -konštrukcia a použite trpného rodu v rôznych gramatických časoch |
„Zmena je život“ | -počúvanie s porozumením |
Životné udalosti | -popis významných udalostí z obrázkov |
- gratulácia, želanie, pozdrav, darček | |
„Meniaca sa tvár EU“ | -čítanie s porozumením o možnostiach mladých v EU |
-diskusia o výhodách/nevýhodách EU | |
Predložkové spojenia | -predložkové spojenia s rôznymi slovnými druhmi |
Neformálny list | -forma a jazykové prostriedky typické pre neformálny list |
2. školská písomná práca | |
Oprava 2. školskej písomnej práce | |
Upevňovanie učiva | -opakovanie prebratých gramatických javov a slovnej zásoby |
Kontrolný test | |
Oprava kontrolného testu | -analýza |
* Práca v SAC | |
Huckleberry Fin | -čítanie s porozumením |
-dedukcia neznámych slov z textu | |
Záver | - hodnotenie práce v školskom roku |