12.09.2018
| Učebný zdroj: Forum 1 | |
| Človek a spoločnosť, komunikácia | |
|---|---|
| Téma | Obsahový štandard |
| Počúvanie a s porozumením (krátke dialógy) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba | |
| Čítanie a počúvanie s porozumením (Pozvania) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| krátke dialógy na oslave | |
| slovná zásoba | |
| štruktúra pozvánky a oznámenia | |
| Počúvanie s porozumením (Rýchlo poďte ďalej) | dopĺňanie špecifických informácií do krátkeho textu na základe vypočutia nahrávky |
| vyhľadanie špecifických informácií v texte | |
| slovná zásoba | |
| Počúvanie a čítanie s porozumením (Marie mešká na oslavu) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba | |
| určenie pravdivosti/nepravdivosti tvrdenia na základe vypočutia nahrávky | |
| pozorovanie tvarov slovies v zloženom minulom čase | |
| Zložený minulý čas | tvorenie tvarov slovies v zloženom minulom čase |
| pomocné slovesá avoir | |
| pravidelné tvorenie minulých príčastí | |
| nepravidelné minulé príčastia | |
| pravidlá výberu pomocného slovesa + výnimky | |
| zhoda minulého príčastia v rode a v čísle pri slovesách, ktoré tvoria zložený minulý čas s pomocným slovesom | |
| Precvičovanie zloženého minulého času | gramatické cvičenia (tvorenie minulého príčastia, nepravidelné minulé príčastia, výber pomocného slovesa, zhoda minulého príčastia, tvorenie tvarov slovies v zloženom minulom čase) |
| praktická aplikácia zloženého minulého času v bežnej komunikácii a v jednoduchom písomnom prejave | |
| Počúvanie s porozumením (telefonický rozhovor) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba | |
| rozlišovanie udalostí v minulosti a v budúcnosti (na základe použitých slovesných tvarov) | |
| pozorovanie tvarov slovies v blízkom budúcom čase | |
| Blízky budúci čas | tvorenie slovesných tvarov v blízkom budúcom čase |
| pomocné sloveso aller | |
| neurčitky najfrekventovanejších slovies | |
| gramatické cvičenia | |
| praktická aplikácia blízkeho budúceho času v bežnej komunikácii a v jednoduchom písomnom prejave | |
| Počúvanie a čítanie s porozumením (plán na prázdniny) | dopĺňanie otázok do dialógu na základe prečítaného textu/vypočutej nahrávky |
| vyhľadanie špecifických informácií v texte | |
| slovná zásoba | |
| svetové strany | |
| orientácia na mape | |
| Samostatné zámená | tvary samostatných zámen |
| použitie samostatných zámen pri vyjadrení dôrazu na začiatku vety | |
| použitie samostatných zámen po výraze c´est a po predložkách | |
| Čítanie s porozumením | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba | |
| tvorenie osnovy | |
| reprodukcia textu | |
| Rodina a spoločnosť | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Čítanie s porozumením (portrét jednej rodiny) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba (rodina, rodinné vzťahy) | |
| výrazy používané pri opise osoby | |
| kladné a záporné ľudské vlastnosti | |
| Rodina, rodinné vzťahy | slovná zásoba – členovia rodiny, rodinné vzťahy |
| Opis rodiny | opis členov rodiny – osobné údaje, vzhľad, povolanie, charakterové vlastnosti, záľuby, ... - ústny a písomný prejav |
| charakteristika rodiny ako celku | |
| spoločne strávené chvíle v kruhu rodiny | |
| rodokmeň | |
| sviatky v rodine | |
| frontálna prezentácia | |
| Tematický celok: Domov a bývanie | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Domov a bývanie | slovná zásoba |
| okolie bydliska | |
| druhy bydlísk | |
| vonkajší opis bydliska | |
| miestnosti v dome | |
| zariadenie miestností + situovanie zariadenia v priestore | |
| výhody a nevýhody bývania v meste a na vidieku | |
| Opis domu/bytu | opis okolia bydliska |
| druh bydliska | |
| vonkajší opis bydliska | |
| miestnosti v dome | |
| zariadenie miestností | |
| vzťah k vlastnému bydlisku | |
| frontálna prezentácia | |
| Človek a spoločnosť, komunikácia | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Vyjadrenie času | kalendár – slovná zásoba |
| ročné obdobia, mesiace, dni v týždni, prázdniny, dni pracovného pokoja | |
| dátum - zápis | |
| Ústny prejav – pozvanie na oslavu | výrazy: pozvanie, prijatie a odmietnutie pozvania, gratulácia, poďakovanie |
| tvorenie dialógov | |
| organizácia oslavy (príležitosť, miesto, čas, hostia, menu, darček, ...) | |
| Písomný prejav – pozvánka na oslavu | štruktúra pozvánky |
| vytvorenie pozvánky na oslavu, ktorá obsahuje základná údaje (príležitosť, miesto, čas, žiadosť o potvrdenie účasti) + miesto a dátum odoslania, oslovenie adresáta, adresu a podpis odosielateľa | |
| písomné odmietnutie a prijatie pozvania (potvrdenie o účasti) | |
| Krajina, ktorej jazyk sa učím/Slovensko/Multikultúrna spoločnosť | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Reálie - čítanie s porozumením (pozvania, sviatky, oslavy) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba | |
| pravidlá spoločenského správania na oslavách (porovnanie Francúzsko x Slovensko) | |
| druhy osláv | |
| Sviatky | slovná zásoba |
| druhy sviatkov – cirkevné, civilné, rodinné, mobilné, fixné, dni pracovného pokoja | |
| sviatky na Slovensku – zvyky a tradície | |
| sviatky vo Francúzsku – zvyky a tradície | |
| porovnanie sviatkov na Slovensku a vo Francúzsku | |
| 1. školská písomná práca, oprava | písomné overenie zvládnutia učiva za 1. polrok formou testu, zloženého z častí: počúvanie s porozumením, gramatika, lexika, čítanie s porozumením alebo formou slohovej práce s rozsahom min. 150 slov |
| oprava a rozbor písomnej práce | |
| Čítanie s porozumením | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba | |
| tvorenie osnovy | |
| reprodukcia textu | |
| Voľný čas a záľuby | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Prázdniny | slovná zásoba |
| rozdelenie prázdnin | |
| prázdninové destinácie | |
| prázdninové aktivity – športové, kultúrne, v prírode, doma, iné, ... | |
| organizované a individuálne cestovanie (výhody a nevýhody - porovnanie) | |
| Ústny prejav – opis svojich prázdnin | obľúbené prázdninové destinácie |
| obľúbené prázdninové aktivity | |
| trávenie voľného času podľa ročných období | |
| frontálna prezentácia | |
| Počúvanie s porozumením (krátke dialógy) | zachytenie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba (voľný čas, v cestovnej kancelárii, rezervácia ubytovania, program dovolenky) | |
| Počúvanie s porozumením (Muž môjho života) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba | |
| pozorovanie tvarov zámen, ktoré nahrádzajú priamy predmet | |
| Priamy predmet | charakteristika priameho predmetu, jeho postavenie vo vete a vo vzťahu k slovesu |
| najfrekventovanejšie slovesá, ktoré na seba viažu priamy predmet | |
| tvary osobných zámen, ktorými sa nahrádza priamy predmet | |
| postavenie predmetových zámen vo vete (vo vzťahu k slovesu) | |
| zhoda minulého príčastia v rode a v čísle s priamym predmetom, ktorý predchádza slovesu v zloženom minulom čase | |
| gramatické cvičenia | |
| Gramatické cvičenia | precvičovanie gramatických javov týkajúcich sa priameho predmetu (jeho nahradenie osobnými predmetovými zámenami, tvary týchto zámen, ich postavenie vo vete, zhoda minulého príčastia) |
| Človek a spoločnosť, komunikácia | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Čítanie s porozumením (Inzeráty) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba | |
| zdroje uverejňovania inzerátov | |
| rubriky inzercie | |
| najfrekventovanejšie výrazy v inzerátoch | |
| Počúvanie s porozumením (Snežilo) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba | |
| doplnenie špecifických informácií do krátkeho resumé na základe vypočutia nahrávky | |
| pozorovanie tvarov slovies v imperfekte | |
| pozorovanie základných rozdielov v použití zloženého minulého času a imperfekta | |
| Imperfektum | pravidelné tvorenie slovesných tvarov imperfekta (základ a koncovky) |
| nepravidelné sloveso v imperfekte | |
| Rozdiely v používaní zloženého minulého času a imperfekta | použitie zloženého minulého času |
| použitie imperfekta | |
| porovnanie rozdielov v použití | |
| príklady | |
| Gramatické cvičenia | precvičovanie tvarov slovies v imperfekte |
| precvičovanie rozdielov v použití zloženého minulého času a imperfekta | |
| Slovesá zakončené na –cer, -ger, -yer | pravopisné výnimky pri časovaní |
| príčiny týchto výnimiek | |
| gramatické cvičenia | |
| Čítanie s porozumením | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba | |
| tvorenie osnovy | |
| reprodukcia textu | |
| Ľudské telo, starostlivosť o zdravie | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Ľudské telo | slovná zásoba |
| časti tela | |
| fyzické charakteristiky | |
| Prídavné meno | zhoda prídavného mena v rode a v čísle s podstatným menom (pravidelná, nepravidelná) |
| postavenie prídavného mena vo vzťahu k podstatnému menu | |
| antonymá | |
| gramatické cvičenia | |
| Charakterové vlastnosti | slovná zásoba |
| kladné a záporné charakterové vlastnosti | |
| antonymá | |
| Ústny a písomný prejav – opis a charakteristika osoby | osobné údaje |
| vzhľad, fyzické charakteristiky | |
| charakterové vlastnosti | |
| záľuby | |
| vzťah k danej osobe | |
| frontálna prezentácia | |
| Človek a spoločnosť, komunikácia/Multikultúrna spoločnosť | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Vyjadrenie trvania času | slovná zásoba |
| najfrekventovanejšie výrazy na vyjadrenie trvania času | |
| príklady | |
| precvičovanie | |
| Písomný prejav – rozprávanie príbehu v minulom čase | rozprávanie príbehu na základe kresleného komiksu |
| opis jednotlivých častí komiksu | |
| opis deja a jeho okolností v prítomnom a minulom čase | |
| kompozícia rozprávania | |
| rozlišovanie použitia zloženého minulého času a imperfekta (príp. prítomného času) | |
| používanie časových výrazov a výrazov vyjadrujúcich napredovanie deja | |
| Reálie (Postoje a gestá) – čítanie s porozumením | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba | |
| neverbálna komunikácia a jej nástroje | |
| porovnanie používania nástrojov neverbálnej komunikácie vo Francúzsku a na Slovensku | |
| 2. školská písomná práca, oprava | písomné overenie zvládnutia učiva za 1. polrok formou testu, zloženého z častí: po |
| oprava a rozbor písomnej práce | |
| Čítanie s porozumením | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
| slovná zásoba | |
| tvorenie osnovy | |
| reprodukcia textu |