12.09.2018
Učebný zdroj: Forum 1 | |
Človek a spoločnosť, komunikácia | |
---|---|
Téma | Obsahový štandard |
Počúvanie a s porozumením (krátke dialógy) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba | |
Čítanie a počúvanie s porozumením (Pozvania) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
krátke dialógy na oslave | |
slovná zásoba | |
štruktúra pozvánky a oznámenia | |
Počúvanie s porozumením (Rýchlo poďte ďalej) | dopĺňanie špecifických informácií do krátkeho textu na základe vypočutia nahrávky |
vyhľadanie špecifických informácií v texte | |
slovná zásoba | |
Počúvanie a čítanie s porozumením (Marie mešká na oslavu) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba | |
určenie pravdivosti/nepravdivosti tvrdenia na základe vypočutia nahrávky | |
pozorovanie tvarov slovies v zloženom minulom čase | |
Zložený minulý čas | tvorenie tvarov slovies v zloženom minulom čase |
pomocné slovesá avoir | |
pravidelné tvorenie minulých príčastí | |
nepravidelné minulé príčastia | |
pravidlá výberu pomocného slovesa + výnimky | |
zhoda minulého príčastia v rode a v čísle pri slovesách, ktoré tvoria zložený minulý čas s pomocným slovesom | |
Precvičovanie zloženého minulého času | gramatické cvičenia (tvorenie minulého príčastia, nepravidelné minulé príčastia, výber pomocného slovesa, zhoda minulého príčastia, tvorenie tvarov slovies v zloženom minulom čase) |
praktická aplikácia zloženého minulého času v bežnej komunikácii a v jednoduchom písomnom prejave | |
Počúvanie s porozumením (telefonický rozhovor) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba | |
rozlišovanie udalostí v minulosti a v budúcnosti (na základe použitých slovesných tvarov) | |
pozorovanie tvarov slovies v blízkom budúcom čase | |
Blízky budúci čas | tvorenie slovesných tvarov v blízkom budúcom čase |
pomocné sloveso aller | |
neurčitky najfrekventovanejších slovies | |
gramatické cvičenia | |
praktická aplikácia blízkeho budúceho času v bežnej komunikácii a v jednoduchom písomnom prejave | |
Počúvanie a čítanie s porozumením (plán na prázdniny) | dopĺňanie otázok do dialógu na základe prečítaného textu/vypočutej nahrávky |
vyhľadanie špecifických informácií v texte | |
slovná zásoba | |
svetové strany | |
orientácia na mape | |
Samostatné zámená | tvary samostatných zámen |
použitie samostatných zámen pri vyjadrení dôrazu na začiatku vety | |
použitie samostatných zámen po výraze c´est a po predložkách | |
Čítanie s porozumením | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba | |
tvorenie osnovy | |
reprodukcia textu | |
Rodina a spoločnosť | |
Téma | Obsahový štandard |
Čítanie s porozumením (portrét jednej rodiny) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba (rodina, rodinné vzťahy) | |
výrazy používané pri opise osoby | |
kladné a záporné ľudské vlastnosti | |
Rodina, rodinné vzťahy | slovná zásoba – členovia rodiny, rodinné vzťahy |
Opis rodiny | opis členov rodiny – osobné údaje, vzhľad, povolanie, charakterové vlastnosti, záľuby, ... - ústny a písomný prejav |
charakteristika rodiny ako celku | |
spoločne strávené chvíle v kruhu rodiny | |
rodokmeň | |
sviatky v rodine | |
frontálna prezentácia | |
Tematický celok: Domov a bývanie | |
Téma | Obsahový štandard |
Domov a bývanie | slovná zásoba |
okolie bydliska | |
druhy bydlísk | |
vonkajší opis bydliska | |
miestnosti v dome | |
zariadenie miestností + situovanie zariadenia v priestore | |
výhody a nevýhody bývania v meste a na vidieku | |
Opis domu/bytu | opis okolia bydliska |
druh bydliska | |
vonkajší opis bydliska | |
miestnosti v dome | |
zariadenie miestností | |
vzťah k vlastnému bydlisku | |
frontálna prezentácia | |
Človek a spoločnosť, komunikácia | |
Téma | Obsahový štandard |
Vyjadrenie času | kalendár – slovná zásoba |
ročné obdobia, mesiace, dni v týždni, prázdniny, dni pracovného pokoja | |
dátum - zápis | |
Ústny prejav – pozvanie na oslavu | výrazy: pozvanie, prijatie a odmietnutie pozvania, gratulácia, poďakovanie |
tvorenie dialógov | |
organizácia oslavy (príležitosť, miesto, čas, hostia, menu, darček, ...) | |
Písomný prejav – pozvánka na oslavu | štruktúra pozvánky |
vytvorenie pozvánky na oslavu, ktorá obsahuje základná údaje (príležitosť, miesto, čas, žiadosť o potvrdenie účasti) + miesto a dátum odoslania, oslovenie adresáta, adresu a podpis odosielateľa | |
písomné odmietnutie a prijatie pozvania (potvrdenie o účasti) | |
Krajina, ktorej jazyk sa učím/Slovensko/Multikultúrna spoločnosť | |
Téma | Obsahový štandard |
Reálie - čítanie s porozumením (pozvania, sviatky, oslavy) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba | |
pravidlá spoločenského správania na oslavách (porovnanie Francúzsko x Slovensko) | |
druhy osláv | |
Sviatky | slovná zásoba |
druhy sviatkov – cirkevné, civilné, rodinné, mobilné, fixné, dni pracovného pokoja | |
sviatky na Slovensku – zvyky a tradície | |
sviatky vo Francúzsku – zvyky a tradície | |
porovnanie sviatkov na Slovensku a vo Francúzsku | |
1. školská písomná práca, oprava | písomné overenie zvládnutia učiva za 1. polrok formou testu, zloženého z častí: počúvanie s porozumením, gramatika, lexika, čítanie s porozumením alebo formou slohovej práce s rozsahom min. 150 slov |
oprava a rozbor písomnej práce | |
Čítanie s porozumením | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba | |
tvorenie osnovy | |
reprodukcia textu | |
Voľný čas a záľuby | |
Téma | Obsahový štandard |
Prázdniny | slovná zásoba |
rozdelenie prázdnin | |
prázdninové destinácie | |
prázdninové aktivity – športové, kultúrne, v prírode, doma, iné, ... | |
organizované a individuálne cestovanie (výhody a nevýhody - porovnanie) | |
Ústny prejav – opis svojich prázdnin | obľúbené prázdninové destinácie |
obľúbené prázdninové aktivity | |
trávenie voľného času podľa ročných období | |
frontálna prezentácia | |
Počúvanie s porozumením (krátke dialógy) | zachytenie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba (voľný čas, v cestovnej kancelárii, rezervácia ubytovania, program dovolenky) | |
Počúvanie s porozumením (Muž môjho života) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba | |
pozorovanie tvarov zámen, ktoré nahrádzajú priamy predmet | |
Priamy predmet | charakteristika priameho predmetu, jeho postavenie vo vete a vo vzťahu k slovesu |
najfrekventovanejšie slovesá, ktoré na seba viažu priamy predmet | |
tvary osobných zámen, ktorými sa nahrádza priamy predmet | |
postavenie predmetových zámen vo vete (vo vzťahu k slovesu) | |
zhoda minulého príčastia v rode a v čísle s priamym predmetom, ktorý predchádza slovesu v zloženom minulom čase | |
gramatické cvičenia | |
Gramatické cvičenia | precvičovanie gramatických javov týkajúcich sa priameho predmetu (jeho nahradenie osobnými predmetovými zámenami, tvary týchto zámen, ich postavenie vo vete, zhoda minulého príčastia) |
Človek a spoločnosť, komunikácia | |
Téma | Obsahový štandard |
Čítanie s porozumením (Inzeráty) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba | |
zdroje uverejňovania inzerátov | |
rubriky inzercie | |
najfrekventovanejšie výrazy v inzerátoch | |
Počúvanie s porozumením (Snežilo) | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba | |
doplnenie špecifických informácií do krátkeho resumé na základe vypočutia nahrávky | |
pozorovanie tvarov slovies v imperfekte | |
pozorovanie základných rozdielov v použití zloženého minulého času a imperfekta | |
Imperfektum | pravidelné tvorenie slovesných tvarov imperfekta (základ a koncovky) |
nepravidelné sloveso v imperfekte | |
Rozdiely v používaní zloženého minulého času a imperfekta | použitie zloženého minulého času |
použitie imperfekta | |
porovnanie rozdielov v použití | |
príklady | |
Gramatické cvičenia | precvičovanie tvarov slovies v imperfekte |
precvičovanie rozdielov v použití zloženého minulého času a imperfekta | |
Slovesá zakončené na –cer, -ger, -yer | pravopisné výnimky pri časovaní |
príčiny týchto výnimiek | |
gramatické cvičenia | |
Čítanie s porozumením | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba | |
tvorenie osnovy | |
reprodukcia textu | |
Ľudské telo, starostlivosť o zdravie | |
Téma | Obsahový štandard |
Ľudské telo | slovná zásoba |
časti tela | |
fyzické charakteristiky | |
Prídavné meno | zhoda prídavného mena v rode a v čísle s podstatným menom (pravidelná, nepravidelná) |
postavenie prídavného mena vo vzťahu k podstatnému menu | |
antonymá | |
gramatické cvičenia | |
Charakterové vlastnosti | slovná zásoba |
kladné a záporné charakterové vlastnosti | |
antonymá | |
Ústny a písomný prejav – opis a charakteristika osoby | osobné údaje |
vzhľad, fyzické charakteristiky | |
charakterové vlastnosti | |
záľuby | |
vzťah k danej osobe | |
frontálna prezentácia | |
Človek a spoločnosť, komunikácia/Multikultúrna spoločnosť | |
Téma | Obsahový štandard |
Vyjadrenie trvania času | slovná zásoba |
najfrekventovanejšie výrazy na vyjadrenie trvania času | |
príklady | |
precvičovanie | |
Písomný prejav – rozprávanie príbehu v minulom čase | rozprávanie príbehu na základe kresleného komiksu |
opis jednotlivých častí komiksu | |
opis deja a jeho okolností v prítomnom a minulom čase | |
kompozícia rozprávania | |
rozlišovanie použitia zloženého minulého času a imperfekta (príp. prítomného času) | |
používanie časových výrazov a výrazov vyjadrujúcich napredovanie deja | |
Reálie (Postoje a gestá) – čítanie s porozumením | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba | |
neverbálna komunikácia a jej nástroje | |
porovnanie používania nástrojov neverbálnej komunikácie vo Francúzsku a na Slovensku | |
2. školská písomná práca, oprava | písomné overenie zvládnutia učiva za 1. polrok formou testu, zloženého z častí: po |
oprava a rozbor písomnej práce | |
Čítanie s porozumením | vyhľadanie špecifických informácií v texte |
slovná zásoba | |
tvorenie osnovy | |
reprodukcia textu |