12.09.2018
| Učebný zdroj: Themen aktuell 1, 2 | |
| Orientácia v meste | |
|---|---|
| Téma | Obsahový štandard |
| Úvod do témy | slovná zásoba |
| Predložky s 3. a 4. pádom | opakovanie a doplnenie predložiek |
| Slovesá stellen, stehen, legen, liegen a lassen | práca s pracovným zošitom |
| Precvičovanie gramatických javov | posluchové texty 6, 7, 9 |
| Berlín – hlavné mesto SRN | základné krajino-vedné informácie |
| Orientácia v meste – zhrnutie a opakovanie | precvičovanie, práca s pracovným zošitom |
| Kúpiť a darovať | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Úvod do témy | slovná zásoba |
| „Želania, želania“ | práca s textom |
| Skloňovanie podstatných mien – D, A | skloňovanie podstatných mien |
| Posluchové cvičenia | posluch s porozumením |
| Pozvanie na oslavu | štruktúra, obsah, slovná zásoba |
| Osobné zámená | skloňovanie osobných zámen |
| Stupňovanie prídavných mien a prísloviek | pravidelné a nepravidelné stupňovanie |
| „Teraz som šťastnejší“ | čítanie s porozumením |
| Kúpiť a darovať – zhrnutie a opakovanie | precvičovanie, práca s pracovným zošitom |
| Nemecký jazyk a literatúra | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Úvod do témy | slovná zásoba |
| Nemecky hovoriace krajiny | základné informácie – forma cvičení |
| Známe osobnosti Nemecka a Rakúska | kvíz – posluch s porozumením |
| Radové číslovky | dátum a roky - precvičovanie |
| Genitív podstatných mien | práca s textom |
| Symboly miest nemecky hovoriacich krajín | priraďovanie obrázkov ku krátkym textom |
| „Srdce Európy“ | čítanie s porozumením |
| Zhrnutie témy a opakovanie | precvičovanie, práca s pracovným zošitom |
| Výzor a osobnosť | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Úvod do témy, opakovanie stupňovania | slovná zásoba |
| Prídavné mená | skloňovanie prídavných mien |
| „Našli ste svoj štýl?“ | práca s textom |
| Posluchové texty 16 | tvorba dialógov |
| Text o pankáčovi | čítanie s porozumením, diskusia |
| Zhrnutie a opakovanie | precvičovanie, práca s pracovným zošitom |
| 1. Školská písomná práca | Testovanie gramatických javov v kombinácii s novou lexikou |
| Oprava písomnej práce | |
| Škola, vzdelanie a povolanie | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Vstupná koláž | slovná zásoba |
| Vedľajšia veta so spojkou „weil“ | práca s textom, precvičovanie gramatického javu |
| Préteritum modálnych slovies | préteritum modálnych slovies |
| „Ste spokojný so svojím povolaním?“ | práca s textom, precvičovanie gramatického javu |
| Školský systém v SRN | schematické znázornenie školského systému |
| Vedľajšia veta so spojkou „wenn“ | stavba vedľajšej vety |
| Pracovné ponuky (obchodná korešpondencia) | čítanie ponúk, príprava na písanie žiadosti |
| Zhrnutie a opakovanie | precvičovanie, práca s pracovným zošitom |
| Zábava a televízia | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Úvod do témy | programová štruktúra |
| Zvratné slovesá, listy čitateľov | časovanie zvratných slovies, postavenie vetných členov |
| Predložkové väzby slovies | predložkové väzby slovies, cvičenia |
| Podmieňovací spôsob | tvorenie podmieňovacieho spôsobu |
| Text o Gabrielle Riedel | diskusia o pouličných umelcoch |
| Práca s časopisom SPITZE | lúštenie tajničky, čítanie príbehu |
| Zhrnutie témy, opakovanie | precvičovanie, práca s pracovným zošitom |
| Zábava a televízia | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Úvod do témy | slovná zásoba |
| Prídavné mená | skloňovanie stupňovaných prídavných mien |
| Posluchové texty 4, 6 | precvičovanie slovnej zásoby |
| Problémy s autom | posluch s porozumením |
| Výrobný proces | trpný rod |
| Práca na smeny | čítanie s porozumením |
| Posluchový text 15 | posluch s porozumením |
| Záverečná písomná práca | |
| Oprava písomnej práce | |
| Opakovanie a záverečná klasifikácia | zhrnutie učiva |