12.09.2018
| Mierne pokročilí | |
| Učebné zdroje – Tangram aktuell 2/ 1 | |
| Dovolenka a cestovanie | |
|---|---|
| Téma | Obsahový štandard |
| Dovolenka snov | Práca s obrázkami, |
| Diskusia o dovolenkovej ponuke | |
| Aký typ dovolenkára ste? | |
| Cesta okolo sveta | Práca s textom – priradiť krátke texty k obrázkom a sebakontrola na základe posluchu |
| Pozdravy z dovolenky | Perfektum – tvorenie, použitie |
| Perfektum slabých a silných slovies | Systematizácia rôznych foriem tvorenia perfekta |
| Modálne príslovky | Posluch s porozumením (dojem z dovolenky) |
| Nemecko | Práca s mapou a textom |
| Opytovacie zámená, svetové strany | Posluchový text |
| Nemecky hovoriace krajiny | Čítanie s porozumením |
| Cesta po Nemecku | Práca s textom, tvorenie otázok a dialógov |
| Výslovnosť s, ss, ß | Práca s posluchovými textami |
| Upevňovanie učiva | Práca s cvičeniami v AB |
| Kontrolný test | Testovanie slovnej zásoby, gramatických javov a rečových zručností |
| Projekt- Cesta po Slovensku (prezentácia) | Vyhľadať, vytriediť a spracovať obrázkový a textový materiál (CK, internet) |
| Aktuelles in Spitze | Práca s textom |
| Zdravie a choroby | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Ľudské telo a choroby | Práca so slovnou zásobou, popis obrázkov |
| ,,Čo Vás bolí?“ – návšteva u lekára | Posluch s porozumením + tvorba dialógu |
| ,,Čo mám robiť?“ | Používanie slovesa sollen pri udeľovaní rád |
| Zdravé stravovanie | Práca so slovnou zásobou |
| Čítanie s porozumením, rozhovor o životnom štýle, | |
| Vedľajšie vety s dass | |
| Čo je naj...? | Stupňovanie prídavných mien a prísloviek |
| ?-ročná písomná práca | Testovanie slovnej zásoby, gramatických javov |
| Analýza a oprava písomnej práce | |
| Vedľajšie vety s ,,wenn“- syntax | Slovosled vo vete, práca s textom, práca s doplnkovými cvičeniami |
| Medzi riadkami | Práca s textom- doplňovanie textu |
| Tvorenie slov pomocou prípon | Spôsoby tvorenia podstat. mien v nemčine ( prípony –heit, -keit, -ung ) |
| E- ,,Tón robí hudbu“ | Práca s piesňou, nácvik výslovnosti |
| Jedlo v Hessensku | Práca s jedálnym lístkom |
| Medzinárodná a slovenská kuchyňa | Posluch s porozumením + tvorba krátkych dialógov |
| Moje naj... jedlo /mini – projekt/ | Rozhovor o mojich stravovacích návykoch |
| Sviatky a zvyky | Rozhovor o Vianociach, práca s časopisom |
| Aktuelles in Spitze | Čítanie s porozumením |
| Farby a typy | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Moja najobľúbenejšia farba | Rozhovor o farbách, asociogram – práca s novou slovnou zásobou |
| Genitív podstatných mien | Tvorenie genitívu všeobecných a vlastných pod. mien |
| „Modrá ti pristane“ | Opis a charakteristika osoby- lexika, |
| Čítanie s porozumením | |
| Skloňovanie prídavných mien v prívlastku | Systematizácia koncoviek po |
| určitom člene | |
| neurčitom člene | |
| bez člena | |
| Kontrolný test | Testovanie gramatického javu v kombinácii s novou lexikou |
| Nákup šiat | Práca s obrázkami – slovná zásoba |
| „Čo si radi obliekate?“ | Rozhovor o obliekaní, nové trendy, štýly |
| Otázka „ Was für ein.., Welcher..“ | Posluch s porozumením – doplňovanie základných informácií |
| Rôzne typy ľudí | Práca s obrázkami, |
| posluch s porozumením –lexika | |
| Prídavné meno v datíve | |
| „Čo si myslíte o..?“ | Práca s doplnkovým textom – nájdenie odpovedí na otázky |
| „Človek, ktorého dobre poznám... –záverečná písomná práca | Opis a charakteristika osoby |
| Oprava a analýza písomnej práce | |
| Medzi riadkami | Práca s rôznymi posluchovými textami |
| Tón robí hudbu | Rozprávanie o spoločenských tabu, normách, fonetické cvičenia |
| „Aktuelles“ in SPITZE | Práca s doplnkovým textom |