12.09.2018
| Matrix Intermediate | |
| Práca | |
|---|---|
| Téma | Obsahový štandard |
| Úvodná hodina | -organizačné pokyny |
| Upevňovanie učiva | -opakovanie učiva 1. roč. |
| -gramatické javy, slovná zásoba, rečové zručnosti | |
| „Vynikajúca príležitosť“ | -čítanie s porozumením |
| -slovná zásoba o brigádnickej a dobrovoľníckej práci | |
| -použitie špecifickej slovnej zásoby | |
| Predprítomný priebehový čas | -formy a použitie |
| „Prežitie“ | -počúvanie s porozumením |
| Inzerát na brigádu | -jazykové a štylistické náležitosti inzerátu |
| -čítanie s porozumením | |
| -počúvanie s doplnením textu | |
| Vzdelávací systém Veľkej Británie | -špecifická slovná zásoba o vzdelávaní |
| -čítanie s porozumením | |
| Slovesá s koncovkou | -tvorba a použitie gerundia |
| „-ing“ | -väzby s „ing“ formami |
| Žiadosť o prácu s životopisom | –formálna a obsahová stránka žiadosti o zamestnanie a životopisu |
| „39 krokov“ | -čítanie s porozumením |
| Upevňovanie učiva | -opakovanie prebratých gramatických javov a slovnej zásoby |
| Kontrolný test | |
| Oprava kontrolného testu | -analýza |
| * Práca v SAC | |
| Šport | |
| Téma | Obsahový štandard |
| „Jamajské bobové družstvo“ | -čítanie s porozumením |
| - slovná zásoba týkajúca sa športu | |
| Predminulý čas | - formy a použitie nového gramatického času |
| „Chodník obrov“ | -počúvanie s porozumením rozprávania a športe |
| Povery v športe | - čítanie s porozumením, dedukcia neznámych slov a diskusia |
| Vyjadrenie pravdepodobnosti a istoty | - použitie modálnych slovies „may, might, could“ a výrazov „probably vs. definitely“ |
| „Šport pre celú rodinu“ | - formálne a obsahové náležitosti krátkeho článku |
| Dve básne | - čítanie a počúvanie básničiek s porozumením s dedukciou neznámych slov |
| Upevňovanie učiva | - precvičovanie nových gramatických javov a slovnej zásoby |
| Kontrolný test | |
| Oprava | |
| * Práca v SAC | |
| Neuveriteľné skutočnosti. Príbeh | |
| Téma | Obsahový štandard |
| „Duchovia pochodujú“ | -poukázanie na náležitosti príbehu (miesto, čas, postavy, dej), gramatické a jazykové atribúty |
| -čítanie s porozumením | |
| Záporné predpony | - tvorba slov pomocou záporných predpôn (-un,- il,-ir,-in,.-im,-dis) |
| Podmieňovacie súvetia | -reálna a nereálna podmienka |
| -konštrukcia a použitie | |
| „Letiaca krava“ | -počúvanie neuveriteľného príbehu s porozumením |
| - výber z možností | |
| „Duch“ | -písomný prejav – príbeh |
| - naratívne gramatické časy | |
| -výrazy na vyjadrenie postupnosti deja | |
| - interpunkcia priamej reči v texte | |
| 1. školská písomná práca | |
| Oprava 1. školskej písomnej práce | |
| „Nádherné miesta“ | -čítanie s porozumením o výnimočných prírodných útvaroch |
| Vyjadrenie odporučenia | -modálne sloveso „should /ought to“ |
| -formy a funkcie | |
| „Baskervill“ | - čítanie a počúvanie ukážky detektívneho príbehu s porozumením |
| -dedukcia neznámych slov z textu | |
| Upevňovanie učiva | - opakovanie prebratých gramatických javov a slovnej zásoby |
| Kontrolný test | |
| Oprava testu | –analýza |
| * Práca v SAC | |
| Cestovanie | |
| Téma | Obsahový štandard |
| „Neobyčajná prehliadka Londýna“ | -slovná zásoba spojená s cestovaním |
| - čítanie s porozumením | |
| -zistenie informácií z textu | |
| -čítanie z mapy | |
| Nepriama reč | -mechanizmus tvorby nepriamej reči (posun gramatických časov, zmena zámen) |
| -konštrukcia nepriamej otázky | |
| Na letisku, na stanici | -počúvanie s porozumením, doplnenie chýbajúcej informácie |
| Rezervácia ubytovania | -zdvorilé formy kladenia otázok v súvislosti s rezerváciou |
| Sydney | -čítanie s porozumením ukážky z turistického sprievodcu |
| -slovná zásoba o turisticky atraktívnych miestach | |
| Vyjadrenie nevyhnutnosti | -modálne slovesá „have to/ do not have to/need not“ |
| -formy a funkcie | |
| -štúdium ukážky formálnej e-mailovej korešpondencie | |
| -typické jazykové prostriedky danej korešpondencie | |
| -poukázanie na rozdiely klasickej formy písania | |
| „Traja muži v člne“ | -čítanie s porozumením ukážky klasickej literatúry |
| Upevňovanie učiva | -opakovanie prebratých gramatických javov a slovnej zásoby |
| Kontrolný test | |
| Oprava kontrolného testu | -analýza |
| * Práca v SAC | |
| Obdobia v živote človeka | |
| Téma | Obsahový štandard |
| „Mám na to vek“ | -slovná zásoba o dospelosti a detstve |
| -čítanie s porozumením textu o dospelosti | |
| -dedukcia významu frázových slovies z kontextu | |
| - predložky na vyjadrenie času | |
| Trpný rod | -konštrukcia a použite trpného rodu v rôznych gramatických časoch |
| „Zmena je život“ | -počúvanie s porozumením |
| Životné udalosti | -popis významných udalostí z obrázkov |
| - gratulácia, želanie, pozdrav, darček | |
| „Meniaca sa tvár EU“ | -čítanie s porozumením o možnostiach mladých v EU |
| -diskusia o výhodách/nevýhodách EU | |
| Predložkové spojenia | -predložkové spojenia s rôznymi slovnými druhmi |
| Neformálny list | -forma a jazykové prostriedky typické pre neformálny list |
| 2. školská písomná práca | |
| Oprava 2. školskej písomnej práce | |
| Upevňovanie učiva | -opakovanie prebratých gramatických javov a slovnej zásoby |
| Kontrolný test | |
| Oprava kontrolného testu | -analýza |
| * Práca v SAC | |
| Huckleberry Fin | -čítanie s porozumením |
| -dedukcia neznámych slov z textu | |
| Záver | - hodnotenie práce v školskom roku |