12.09.2018
| Učebné zdroje: Themen aktuell 1 | |
| Časopis Spitze | |
| Organizácia | |
|---|---|
| Téma | Obsahový štandard |
| Orientácia | Diagnostický test |
| Vyhodnotenie testu | |
| Prehľad a upevňovanie učiva zo ZŠ | |
| Sformulovanie pravidiel správania sa na vyučovacej hodine | |
| Komunikácia | |
| Prvé kontakty | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Pozdravy, spôsoby predstavovania sa, vykanie, tykanie | jednoduché formy oslovení a predstavovania sa, otázka, odpoveď |
| Časovanie pravidelných a pomocných slovies | plnovýznamové slovesá - slabé v prítomnom čase a pomocné sloveso haben a sein |
| Slovosled v nemeckej vete | oznamovacia veta, doplňovacia a zisťovacia otázka, rozkazovacia veta |
| Číslovky od 1-100 | posluch s porozumením |
| Odkiaľ pochádzate? - zemepisné názvy | slovná zásoba, práca s mapou |
| ""Ľudia, ľudia…"" | Práca s textom - čítanie s porozumením |
| ""Kto som? Kto ste?"" | základná charakteristika |
| Názvy povolaní | slovná zásoba |
| ""Ste tu nový?"" | počúvanie s porozumením |
| ""Na diaľnici"" | Počúvanie s porozumením |
| Kontrolný test | testovanie slovnej zásoby, gramatických javov a rečových zručností |
| Aktuelles in Spitze | práca s textom |
| Predmety v dome | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Zariadenie domu | práca s obrázkami a textom |
| slovná zásoba, krížovka | |
| podstatné mená s členom určitým | |
| Kuchyňa je jednoducho | podstatné mená s členom určitým a neurčitým |
| kuchyňa | náhrada podstatného mena osobným zámenom |
| Dve osoby – dve kuchyne | množné číslo podstatných mien |
| zápor kein, keine,,kein, keine | |
| Dražba | číslovky do tisíc |
| počúvanie s porozumením | |
| Charakteristika vecí, osôb a dejov | zápor kein a nicht |
| prídavné meno v prísudku | |
| „Prepáčte, čo je to“ | práca s posluchovým textom |
| privlastňovacie zámená – nominatív | |
| náhrada privlastňovacieho zámena a podstatného mena osobným zámenom | |
| popretie výpovede, argumentácia | |
| „To i ono“ – obchod plný nápadov | spojky sondern a aber |
| Kontrolný test | testovanie slovnej zásoby, gramatických javov a rečových zručností |
| Aktuelles in Spitze | práca s textom |
| Jedenie a pitie | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Jedlo a pitie | collage –práca s lexikou |
| Čo jedia ľudia ? | práca s obrázkovým materiálom |
| akuzatív – člen určitý, neurčitý | |
| vyjadrenie času pomocou prísloviek | |
| výrazy množstva | |
| Stravovacie návyky | rozhovory o tom, čo ľudia radi jedia, čo nejadia, čo radi pijú a čo vôbec nepijú – sloveso mögen |
| Jedálny lístok | práca so slovnou zásobou- jedlá a nápoje |
| výber z jedálneho lístka | |
| Vianočné zvyky a tradície | Vianočné piesne, vianočné pozdravy, vianočné tradície u nás a v Nemecku |
| V reštaurácii | nácvik štandardných situácii Počúvanie s porozumením – nácvik dialógov |
| Prvá školská písomná práca | testovanie slovnej zásoby, gramatických javov a rečových zručností |
| analýza a oprava písomnej práce | |
| Pozvanie na večeru | komplimenty a reklamácie pri stole |
| nepravidelné slovesá | |
| rozkazovací spôsob | |
| Nakupovať potraviny - | výrazy množstva – upevňovanie učiva |
| Mimoriadne ponuky v supermarkete | rozhovory o cenách |
| modálne sloveso mögen – ich möchte a vetný rámec | |
| štandardné situácie | |
| Rozhovory pri stole | práca s posluchovým textom a obrázkami , nácvik štandardných situácii |
| Aktuelles in Spitze | práca s textom |
| Voľný čas | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Collage – voľný čas | práca s obrázkami – voľnočasové aktivity, rozprávanie |
| Vitajte na palube | všeobecný podmet „man“ a neurčitý podmet „jemand |
| Prísne napomenutie | Situačné obrázky – čo sa smie, čo sa nesmie, čo sa musí a čo sa môže robiť |
| časovanie,modálnych slovies a použitie vo vetnom rámci | |
| počúvanie s porozumením | |
| častice „aber, dann...eben, also,denn,doch“ | |
| Voľný čas a práca | slovesá s odlučiteľnou predponou |
| hodinový čas - presný a približný | |
| nácvik písania | |
| Kalendár podujatí | poprosiť o informáciu |
| dohodnúť sa – počúvanie a tvorenie dialógov, nácvik | |
| kalendár termínov – diskusia, príslovky času | |
| Pohľadnica z dovolenky | čítanie s porozumením, práca s textom a obrázkami – porovnanie |
| nácvik písania | |
| Aktuelles in Spitze | práca s textom |
| Bývanie | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Opísať byty | práca s obrázkovým materiálom, plánom bytu -aktivovanie slovnej zásoby |
| zložené podstatné mená - tvorenie | |
| Bytové zariadenie | práca s obrázkovým materiálom |
| predložka für + akuzatív | |
| spojka sondern | |
| Zariaďovanie bytu | rozhovor – počúvanie s porozumením |
| zámená einer, keiner , welcher | |
| Komentovanie bytového zariadenia | rozhovory v obchode s nábytkom |
| ukazovacie zámená – nominatív, akuzatív | |
| tvorenie a nácvik dialógov | |
| Trh s bytmi | práca s inzerátmi |
| skratky | |
| Hľadanie bytu, domu | práca s čítacím a posluchovým textom |
| Informovať o zákazoch | čítanie s porozumením |
| predložky „in, an, auf“ s datívom | |
| Náš byt, náš dom | nácvik písania |
| Plážový hotel Hiddensee | upevňovanie učiva, rozšírenie slovnej zásoby |
| Kontrolný test | testovanie slovnej zásoby, gramatických javov a rečových zručností |
| Projekt | „Predstav sa!“ |
| Zdravie a choroby | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Časti ľudského tela | práca so slovnou zásobou |
| Zdravotné ťažkosti | rozprávanie o zdravotných ťažkostiach |
| Čo ťa / ju / ho bolí | privlastňovacie zámená |
| sloveso weh tun | |
| rozšírenie slovnej zásoby | |
| práca s obrázkami a posluchovým textom | |
| Dať rady a podať ich ďalej | ambulancia pre čitateľov – práca s krátkymi textami |
| modálne slovesá | |
| rozhovory o stravovaní a obmedzeniach v ňom | |
| U lekára | počúvanie s porozumením |
| Poruchy spánku | článok z časopisu |
| odálne slovesá, rozkazovací spôsob pri vykaní a pre2.os.singuláru | |
| Nútiť niekoho k niečomu | práca s posluchovým textom, tvorenie a nácvik dialógov |
| Tri príbehy | práca s obrázkami, krátkymi textami a posluchovým textom |
| perfektum – zložený minulý čas | |
| Perfektum slabých, pomocných a silných slovies | systematizácia rôznych foriem tvorenia perfekta |
| Lyžiarsky výcvik | čo je potrebné vziať so sebou na zimnú dovolenku – práca so slovnou zásobou |
| obrázkový príbeh | |
| Kontrolný test | testovanie slovnej zásoby, gramatických javov a rečových zručností |
| Aktuelles in Spitze | práca s textom |
| Všedný deň | |
| Téma | Obsahový štandard |
| Podať informáciu o udalostiach a činnostiach | perfektum ďalších slabých a silných slovies |
| práca s obrázkami | |
| počúvanie s porozumením | |
| príslovkové určenie času | |
| Niečo rozprávať ďalej | tvorba dialógov podľa modelového dialógu - nácvik |
| Záverečná písomná práca | testovanie písomného prejavu |
| Analýza | |
| Uistiť sa a odmietnuť požiadavku | tvorba minidialógov – „Už ste to urobili“ |
| perfektum ďalších slovies | |
| Pracovný deň | práca s obrázkami |
| perfektum slovies – upevňovanie učiva | |
| hodinový čas – upevňovanie učiva | |
| Rozprávanie o tom, čo sa stalo | čítanie s porozumením |
| počúvanie s porozumením | |
| List priateľke | rozšírenie slovnej zásoby – čítanie s porozumením |
| Čo sa stalo? | obrázkový príbeh – upevňovanie učiva |