Gymnázium Ľudovíta Štúra

Gymnázium Ľudovíta Štúra je všeobecnovzdelávacia škola, ktorá svojim absolventom poskytuje úplné štvorročné vyššie sekundárne vzdelanie ukončené maturitnou skúškou. Jedným z hlavných cieľov školy je predovšetkým príprava na štúdium na vysokých školách rôzneho zamerania a na výkon niektorých činností v správe, kultúre a ďalších oblastiach. V zmysle tohto cieľa škola vytvorila podmienky pre voľbu voliteľných predmetov tak, aby každý žiak mohol získať zručnosti podľa svojich záujmov a plánov do budúcnosti. V každom ročníku sa otvára jedna trieda so zameraním na informatiku a matematiku. Ostatné triedy sú všeobecnovzdelávacie. Avšak úplne všetci žiaci majú možnosť zvoliť si už od 3. ročníka skladbu voliteľných predmetov – prírodovedných, spoločenskovedných i jazykových – tak, aby sa dokonale pripravili na ďalšie vysokoškolské štúdium.

Gzmnázium Ľudovíta Štúra

Škola disponuje moderným materiálno-technickým a didaktickým vybavením. Je zapojená do realizácie rozličných dlhodobých a krátkodobých projektov. Výchovno-vzdelávací proces zabezpečuje plne kvalifikovaný pedagogický zbor. Študenti nášho gymnázia sú úspešní v rôznych vnútroštátnych aj medzinárodných súťažiach, pri získavaní ročných štipendií na štúdium v zahraničí ako aj pri prijímacích pohovoroch na vysoké školy. Škola svojim absolventom poskytuje kvalitné základy pre ich ďalšie štúdium a následné uplatnenie sa na trhu práce. Víziou školy je absolvent, ktorý je vybavený základnými nástrojmi na samostatné celoživotné vzdelávanie, ktorý pozná svoje schopnosti, rozumie sám sebe, uvedomuje si základné humanistické hodnoty a zvláda spoluprácu v tíme pri riešení spoločných úloh. V súlade so svojimi schopnosťami a etickými hodnotami spoločnosti dokáže stanoviť vlastné reálne životné ciele, prekonávať prekážky, náročné životné situácie a preukázať dostatok pevnej vôle tieto životné ciele úspešne naplniť. Profil absolventa Gymnázia Ľ. Štúra je založený na základných – kľúčových kompetenciách absolventa gymnázia, ktoré získal ako produkt celkového procesu vzdelávania a aj sebavzdelávania: kompetencia k celoživotnému učeniu sa, kompetencie sociálne komunikačné, kompetencie uplatňovať matematické myslenie a poznávanie v oblasti vedy a techniky, kompetencie v oblasti informačných a komunikačných technológií, kompetencia riešiť problémy, kompetencie občianske, kompetencie sociálne a personálne, kompetencie pracovné, kompetencie smerujúce k iniciatívnosti a podnikavosti, kompetencie vnímať a chápať kultúru a vyjadrovať sa nástrojmi kultúry.

 
This template downloaded form free website templates