Koenigsegg nezaprel v Ženeve svoju povesť. Jeho nové dielo, pomenované po otcovi šéfa spoločnosti Christiana von Koenigsegga, je vrcholom automobilovej technológie. A to bez použitia pomôcok v podobe elektromotorov, ktoré prenikajú do sveta hyperšportov jedna radosť. Jesko je proste brutálna šelma, ktorá si vystačí s benzínom. Jej srdcom je autorsky vyvinutý 5-litrový 8-valec. Vďaka dvom obrím turbodúchadlám dáva 1 280 koní a pri spaľovaní paliva E85 až 1 600. To je viac než Bugatti Chiron s dvojnásobným počtom valcov a objemom väčším o tri litre. Rovnako fascinujúci je krútiaci moment 1 500 Nm, ktorý je k dispozícii pri 5 100 otáčok za minútu. Pod 1 000 Nm však neklesá v rozmedzí od 2 700 do 6 100 otáčok.
Motor je výnimočný plochým kľukovým hriadeľom, teda so zalomením 180 stupňov. Ojnicové čapy sú tak spoločné pre dvojice valcov. Vyrobený je z jedného kusa švédskej ocele Dievar. Podľa Koenigseggu je hmotnosťou len 12,5 kg tým najľahším kľukovým hriadeľom, aký sa kedy objavil v 8-valcovom motore. Aj preto dokáže motor točiť 8 500 otáčok za minútu, čo je na turboagregát nevídaná hodnota. S turbodierou bojuje ďalšou technickou vychytávkou. Okrem dvoch kompresorov obsahuje tretí, ktorý pumpuje stlačený vzduch pod tlakom 20 barov do špeciálneho karbónového zásobníka. Táto rezerva je potom k dispozícii pri okamžitej požiadavke akcelerácie, ešte predtým, než vytvoria potrebný tlak samotné veľké turbá.
Nezaostáva ani prevodovka.e doslova revolučná. Volá sa Light Speed Transmission (LST) a ako naznačuje názov, je ľahká a radí „rýchlosťou svetla Je doslova revolučná. Volá sa Light Speed Transmission (LST) a ako naznačuje názov, je ľahká a radí „rýchlosťou svetla“. Na rozdiel od dvojspojkových prevodoviek obsahuje až osem mokrých spojok. Šesť spojok slúži rýchlostiam, jedna spiatočke a jedna elektronickému diferenciálu. Vďaka tomu dokáže zaradiť okamžite prakticky akýkoľvek prevodový stupeň, bez ohľadu na to, ktorý je práve používaný. Teda nielen susedný, ako pri dvojspojkových „skriniach“. Bez problémov preradí z ôsmeho napríklad na štvrtý. Ovláda sa dvojpolohovými krídelkami na volante. Prvá poloha zaradí najbližší vyšší alebo nižší stupeň. Druhá poloha aktivuje najnižší možný stupeň pre maximálnu akceleráciu.
Vďaka tomu dokáže Jesko pri rýchlosti 250 km/h generovať prítlak 800 a pri 275 km/h až 1 000 kg. Na ceste držia túto šelmu závesy inšpirované monopostmi F1. Lichobežníkové nápravy sú kombinované s adaptívnymi tlmičmi Ohlins. Na zadnej náprave nájdeme až tri pre každé z kolies. Dva klasické a jeden horizontálny, ktorý tlmí sily pri brutálnej akcelerácii. A samozrejme, vďaka väčšiemu formátu ponúka aj viac miesta pre dvojčlennú posádku. Jej zaujímavosťou je systém Autoskin, čo znamená hydraulické ovládanie patentovaných výklopných dverí Synchro-helix aj prednej a zadnej kapoty. O aerodynamiku sa zas starajú aktívne spojlery a klapky integrované v podvozku.