Koenigsegg The Jesko

Zakladne informacie

Koenigsegg nezaprel v Ženeve svoju povesť. Jeho nové dielo, pomenované po otcovi šéfa spoločnosti Christiana von Koenigsegga, je vrcholom automobilovej technológie. A to bez použitia pomôcok v podobe elektromotorov, ktoré prenikajú do sveta hyperšportov jedna radosť. Jesko je proste brutálna šelma, ktorá si vystačí s benzínom. Jej srdcom je autorsky vyvinutý 5-litrový 8-valec. Vďaka dvom obrím turbodúchadlám dáva 1 280 koní a pri spaľovaní paliva E85 až 1 600. To je viac než Bugatti Chiron s dvojnásobným počtom valcov a objemom väčším o tri litre. Rovnako fascinujúci je krútiaci moment 1 500 Nm, ktorý je k dispozícii pri 5 100 otáčok za minútu. Pod 1 000 Nm však neklesá v rozmedzí od 2 700 do 6 100 otáčok.

Motor a inovacie

Motor je výnimočný plochým kľukovým hriadeľom, teda so zalomením 180 stupňov. Ojnicové čapy sú tak spoločné pre dvojice valcov. Vyrobený je z jedného kusa švédskej ocele Dievar. Podľa Koenigseggu je hmotnosťou len 12,5 kg tým najľahším kľukovým hriadeľom, aký sa kedy objavil v 8-valcovom motore. Aj preto dokáže motor točiť 8 500 otáčok za minútu, čo je na turboagregát nevídaná hodnota. S turbodierou bojuje ďalšou technickou vychytávkou. Okrem dvoch kompresorov obsahuje tretí, ktorý pumpuje stlačený vzduch pod tlakom 20 barov do špeciálneho karbónového zásobníka. Táto rezerva je potom k dispozícii pri okamžitej požiadavke akcelerácie, ešte predtým, než vytvoria potrebný tlak samotné veľké turbá. koenigsegg jesko

Prevodovka

Nezaostáva ani prevodovka.e doslova revolučná. Volá sa Light Speed Transmission (LST) a ako naznačuje názov, je ľahká a radí „rýchlosťou svetla Je doslova revolučná. Volá sa Light Speed Transmission (LST) a ako naznačuje názov, je ľahká a radí „rýchlosťou svetla“. Na rozdiel od dvojspojkových prevodoviek obsahuje až osem mokrých spojok. Šesť spojok slúži rýchlostiam, jedna spiatočke a jedna elektronickému diferenciálu. Vďaka tomu dokáže zaradiť okamžite prakticky akýkoľvek prevodový stupeň, bez ohľadu na to, ktorý je práve používaný. Teda nielen susedný, ako pri dvojspojkových „skriniach“. Bez problémov preradí z ôsmeho napríklad na štvrtý. Ovláda sa dvojpolohovými krídelkami na volante. Prvá poloha zaradí najbližší vyšší alebo nižší stupeň. Druhá poloha aktivuje najnižší možný stupeň pre maximálnu akceleráciu.

Zaujimavosti a vychytavky

Vďaka tomu dokáže Jesko pri rýchlosti 250 km/h generovať prítlak 800 a pri 275 km/h až 1 000 kg. Na ceste držia túto šelmu závesy inšpirované monopostmi F1. Lichobežníkové nápravy sú kombinované s adaptívnymi tlmičmi Ohlins. Na zadnej náprave nájdeme až tri pre každé z kolies. Dva klasické a jeden horizontálny, ktorý tlmí sily pri brutálnej akcelerácii. A samozrejme, vďaka väčšiemu formátu ponúka aj viac miesta pre dvojčlennú posádku. Jej zaujímavosťou je systém Autoskin, čo znamená hydraulické ovládanie patentovaných výklopných dverí Synchro-helix aj prednej a zadnej kapoty. O aerodynamiku sa zas starajú aktívne spojlery a klapky integrované v podvozku.

Olekšák Maxim, Na Štepnici 2538/5
960 01 Zvolen;
tel. +421 123 456;
web: Koenigsegg
Objednávky posielajte na e-mail: E-mail.