ROCK

Rhythm and blues

Rock and roll bol silne ovplyvnený R&B, podľa mnohých zdrojov, vrátane článku vo Wall Street Journal v roku 1985 s názvom "Rock! Je to stále Rhythm and Blues". V skutočnosti autor uviedol, že „dva výrazy sa používali zameniteľne“, približne do roku 1957. Ďalšie zdroje citované v článku uviedli, že rokenrol kombinuje R&B s popom a country hudbou.

Fats Domino bol na začiatku 50. rokov jednou z najväčších hviezd rokenrolu a nebol presvedčený, že ide o nový žáner. V roku 1957 povedal: "To, čo teraz nazývajú rock'n'roll, je rhythm and blues. Hrám to 15 rokov v New Orleans." Podľa Rolling Stone „toto je platné tvrdenie... všetci rockeri z päťdesiatych rokov, čierni aj bieli, narodení v krajine a odchovaní v mestách, boli zásadne ovplyvnení R&B, černošskou populárnou hudbou konca štyridsiatych a začiatku .

Vznik

rock and roll vznikol po druhej svetovej vojne kocom 40. rokov 20. storočia v Amerike. Počas druhej svetovej vojny a bezprostredne po nej, s nedostatkom paliva a obmedzením publika a dostupného personálu, boli veľké jazzové kapely menej ekonomické a mali tendenciu byť nahradené menšími kombami s gitarami, basou a bicími.[32][47] V tom istom období, najmä na západnom pobreží a na Stredozápade, vývoj skokového blues s gitarovými riffmi, výraznými beatmi a ukričanými textami predznamenal mnohé neskoršie vývojové trendy.[32] V dokumentárnom filme Hail! Ahoj! Rock 'n' Roll, Keith Richards navrhuje, aby Chuck Berry vyvinul svoju značku rock and rollu tak, že preniesol známu dvojtónovú líniu jump bluesového piana priamo na elektrickú gitaru, čím vytvoril to, čo je okamžite rozpoznateľné ako rocková gitara.


Pôvodné žánre

Bezprostredné korene rock and rollu spočívali v rhythm and blues, vtedy nazývanom „race music" v kombinácii buď s boogie-woogie a screeming gospelom alebo s country hudbou 40. a 50. rokov 20. storočia. Významné vplyvy mali najmä jazz, blues, gospel, country a folk..


Vývoj rocku

Rock and roll prišiel v čase výrazných technologických zmien, krátko po vývoji elektrickej gitary, zosilňovača a mikrofónu a 45-rpm platne. Zmeny nastali aj v nahrávacom priemysle, so vzostupom nezávislých vydavateľstiev ako Atlantic, Sun a Chess, ktoré obsluhujú špecializované publikum, a podobným vzostupom rozhlasových staníc, ktoré hrali ich hudbu. Zistilo sa, že relatívne bohatí tínedžeri počúvali túto hudbu, čo viedlo k rozvoju toho, čo malo byť definované ako rokenrol ako samostatný žáner. Pretože vývoj rokenrolu bol evolučný proces, žiadnu nahrávku nemožno jednoznačne identifikovať ako „prvú“ rokenrolovú nahrávku. Medzi uchádzačmi o titul „prvá rokenrolová nahrávka“ patrí „Strange Things Happening Every Day“ (1944) .