| |
ProgamingLeague of Legends je dnes jednou z najhranejších počítačových hier v histórii, aktívna hráčska základňa svetovo dosahuje nad 32 miliónov (štatistiky z októbra 2012), čo je viac ako World of Warcraft v čase svojho najväčšieho rozkvetu. Keďže ide o hru so zameraním na PvP (hráč verzus hráč), pomerne skoro sa vybudovala široká kompetitívna scéna. Vďaka podpore od Riot Games, ktorí pre sezónu 2 uvoľnili 5 miliónov dolárov na ceny a aktívnemu zapojeniu všetkých veľkých organizátorov líg a turnajov, je dnes League of Legends najväčším elektronickým športom v histórii. Denná aktivita hráčov v roku 2013 vzrástla na neuveriteľných 32 miliónov a počet registrovaných užívateľov je viac ako 70 miliónov. Čo je takmer 5x viac ako v roku 2011. Spolu s počtom hráčov sa rozširuje aj počet užívateľov na komunikačnom kanáli reddit.com, ktorá sa približuje takmer k 500 000 užívateľov. Za rok 2013 RIOT Games zarobilo viac ako pol miliardy dolárov. Progaming vo svete Rozkvet progamingovej LoL scény je možný aj vďaka skvelej podpore organizátorov turnajov. LoL nechýbalo na žiadnej veľkej akcii v posledných rokoch až výslnie vďaka obrovskej podpore fanúšikov vytlačilo aj hlavnú hviezdu elektronických športov – Starcraft II. Je to najviditeľnejšie v Južnej Kórei, kde sa v súčasnosti stalo League of Legends najhranejšou hrou a získalo vlastný turnaj na kórejskej televízii OGN. Svetové tímy |
|
Miloš Záchenský 4.C | Gymnázium Ľudovíta Štúra |