Mini logo.jpg MINI COOPER
Domov Historia Mini Testy Autosalón Ženeva 2013 International MINI meeting 2013

MINI Cooper S Coupé

2011-Mini-CooperS-Coupé-R58-05.jpg

S príchodom II. generácie nového Mini v r2007 padlo v BMW rozhodnutie urobiť z Mini plnohodnotnú a samostatnú automobilovú značku. Aktuálne je v ponuke 6 samostatných typov. Septembrový autosalón v Paríži 2012 verejne odhalí siedmy kúsok s menom Paceman. V tomto teste sa budeme venovať v poradí piatemu prírastku mini rodiny. Coupé má z konštrukčného a historického hľadiska veľmi špeciálny status. Je to prvé Mini s trojpriestorovou karosériou. Pre svoje športové zameranie je v ponuke s troma najvýkonnejšími verziami 1,6 litrového benzínového 4-valca a športovým dízlom. Konštrukčne vychádza z Mini Cabrio. Má nepatrne vyššiu hmotnosť, spevnený spodok nahrádza chýbajúcu kovovú strechu, ktorá je tu len pre komfort posádky, nie je nosný a pevnostný prvok.

  2011-Mini-CooperS-Coupé-R58-12.jpg

Mini predstavilo typ R58 pred rokom, v júni 2011. Okrem prvého použitia 3-priestorovej karosérie (motorový priestor, kabína, kufor) je to aj prvé len dvojmiestne auto značky od roku 1959. V prípade verzie John Cooper Works (155 kW/211 k) to je coupé aj historicky najrýchlejšie Mini vôbec. Z pokoja na stovku JCW vypáli za 6,4 s a maximálka je pre lepšiu aerodynamiku 240 km/h

popis obrázku popis obrázku popis obrázku popis obrázku popis obrázku

Po našich dvoch testoch najostrejších verzí s fabrickým tuningom Mini John Cooper Works pred modernizáciou a Mini John Cooper Works po modernizácii sme siahli po trošku civilnejšej motorickej verzii. Pod prednou kapotou je v prípade verzie Cooper S Coupé tiež turbom prepĺňaná 1,6-ka. Jej max. výkon je 135 kW (184 k) pri 5 500 otáčkach, max. krútiaci moment je 240 Nm (krátkodobo 260 Nm) v krásnom rozsahu 1 600 - 5 000 ot. Šprint na stovku zvládne verzia Coupé podľa výrobcu za 6,9 sekundy v prípade manuálu a len o 0,2 s horšie. Verzia so samočinnou prevodovkou má tiež mierne nižšiu maximálku (224 km/h) miesto 230 km/h, ktoré vydusí na 6-ke manuál. My sme skúšali automat.Po našich dvoch testoch najostrejších verzí s fabrickým tuningom Mini John Cooper Works pred modernizáciou a Mini John Cooper Works po modernizácii sme siahli po trošku civilnejšej motorickej verzii. Pod prednou kapotou je v prípade verzie Cooper S Coupé tiež turbom prepĺňaná 1,6-ka. Jej max. výkon je 135 kW (184 k) pri 5 500 otáčkach, max. krútiaci moment je 240 Nm (krátkodobo 260 Nm) v krásnom rozsahu 1 600 - 5 000 ot. Šprint na stovku zvládne verzia Coupé podľa výrobcu za 6,9 sekundy v prípade manuálu a len o 0,2 s horšie. Verzia so samočinnou prevodovkou má tiež mierne nižšiu maximálku (224 km/h) miesto 230 km/h, ktoré vydusí na 6-ke manuál. My sme skúšali automat.

  6.jpg

Oba uvedené poklesy špičkových hodnôt sú úplne nepodstatné. Prečo? Lebo som si istý, že zrýchlenie horšie o 0,2 s bez merania nik nedokáže rozoznať a Mini nepatrí k autám, ktorými by ktokoľvek dlhodobejšie jazdil vyše 200 km/h. Napriek tomu, že aj pri relatívne malých rozmeroch rázvoru náprav, čo značne ovplyvňuje smerovú stabilitu a plavnosť jazdy, sú všetky športovejšie verzie Mini až neskutočne stabilné a sebaisté vo vysokých rýchlostiach. V prípade verzie Coupé je stabilita v rýchlostiach ešte o čosi lepšia, vďaka automatickému zadnému spojleru, ktorý sa vysúva samočinne po prekročení 80 km/h. Vodič ho, ako vo všetkých prípadoch elektricky ovládaných spojlerov môže nechať vysunutý neustále...

  7.jpg

Mini Coupé je pre BMW jednoduchý a lacný spôsob ako dať sortimentu ďalšiu karosársku verziu bez veľkého a zložitého vývoja nového auta. To isté sa dá povedať aj o verzii Mini Roadster, ktorý vychádza z coupé. Auto má všetky kvality a zdatnosti špičkových verzií Cooper. To znamená naozaj skvelé jazdné vlastnosti, výkonné motory aj brzdy, stabilitu vo vysokých rýchlostiach, kvalitné a robustné spracovanie, originálny dizajn nie len zvonku, ale aj vnútri. Osobne by som však napriek týmto všetkým pozitívam volil klasiku v podobe 3 dverovej verzie a s manuálnou prevodovkou. Aj keď pre neustále použitie v meste by som argumenty v prospech samočinnej prevodovky asi neustál. Napriek mojej náklonnosti k novým riešeniam a technológiám, v prípade samočinných prevodoviek (napriek ich ohromnému pokroku za ostatné desaťročie) stále vo väčšine prípadov volím manuál.

Cena 25 700 € za základnú verziu Cooper S coupé nie je malá. Ale žiadne Mini nie je a nebude lacné a dostupné autíčko. Štýl a kvality, ktoré so sebou tento drobec klientovi prináša sú naozaj hodné pýtaných peňazí. Otázkou zostáva, koľkí z vás sú tieto neodškriepiteľné kvality naozaj ochotní zaplatiť?

MOTOR

turbom prepĺňaný radový 4-valec vpredu naprieč, objem 1598 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, variabilné časovanei ventilov VVT, vŕtanie x zdvih - 77 x 85,8 mm, kompresný pomer 10:1, max. výkon 135 kW (184 k) / 5 500 ot, max. krútiaci moment 240 Nm / 1600 - 5 000 ot (krátkodobo 260 Nm), litrový výkon 84,4 kW (115 k) / l.

POHON

6-stupňová samočinná prevodovka, pohon predných kolies, elektronický samosvorný diferenciál EDLC.

PODVOZOK

nezávislé zavesenie všetkých kolies, vpredu McPherson s pomocnými ramenami a kompenzáciou ponoru pri brzdení, vzadu viacprvková náprava, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy Brembo p/z - 316 x 22 mm/280 x 10 mm, ABS, EBD, CBC, ASC+T, DSC, DTC, elektrický posiľňovač riadenia EPS s premenlivým účinkom.

KOLESÁ

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7 x 16", pneu 205/55 R16

ROZMERY A HMOTSNOSTI

d x š x v - 3 714 x 1 683 x 1 407 mm, objem kufra - 280 l, pohotovostná hmotnosť - 1 205 kg, kombinovaná spotreba - 6,4 l/100 km, výkonová hmotnosť 8,93 kg/kW.

DYNAMICKÉ PARAMETR

max. rýchlosť - 224 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,1 s

CENA

Základný model od 25 700 €

ZDROJ:http://www.topspeed.sk/mini-cooper-s-coupe-je-prve-2miestne-a-3priestorove-mini.html

Pripravila : Lenka Kolibíková>