Máloktoré odvetvie ľudskej činnosti prešlo takým výrazným vývojom ako výpočtová technika. Už v období tesne po druhej svetovej vojne sa ľudstvo začalo čoraz viacej venovať najmä tomuto odvetviu potom, čo bol zistený jeho obrovský potenciál. Všetok vývoj bol síce v tomto období zameraný najmä na vojenský priemysel a zvýšenie účinnosti rôznych zbraní, ale popritom sa od začiatku začala prejavovať unikátna ľudská vlastnosť: hravosť. A tak zároveň s vývojom modernejších technológií vo vede sa výpočtová technika začala využívať aj na tvorbu hier. Tento trend pokračuje prakticky doteraz.
Napriek stáročiam dejín hry nestratili pre ľudstvo na svojom čare a príťažlivosti. Technický pokrok smeruje rýchlymi krokmi dopredu. Ešte koncom 80. rokov minulého storočia prvé primitívne počítače poskytovali len veľmi jednoduché počítačové hry s textovým režimom a primitívnou grafikou. V súčasnom období už vo veľkom rozbehnutý priemysel počítačových hier a zábavy poskytuje pre novovytvorený virtuálny svet animáciu, zvuk, umelú inteligenciu, ako aj stále nové a novšie technické možnosti, ktoré sa v krátkom období stávajú pre populáciu ich užívateľov bežným štandardom.
Zaobchádzanie s počítačom je v súčasnosti nevyhnutná súčasť základného vzdelania a počítačová gramotnosť sa stala dôležitou súčasťou gramotnosti ľudí. Veľa ľudí hrávajúcich počítačové hry často spomína relax a odpočinok pri tejto činnosti. Sú tu veľké možnosti získania nových informácií, počítačových zručností, cvičenie logického myslenia, priestorovej orientácie alebo zdokonaľovanie sa v cudzích jazykoch.
Keď si to tak zhrnieme, počítačové hry sú teda produktom nových technických postupov, so snahou o dosahovanie stále vyšších výkonov oproti spoluhráčom. Stretáva sa v nich hravosť, tvorivosť a fantázia s technickou dokonalosťou.