História |
|
Môj profil História Fotoalbum GT-R | Založenie Nissan Motors v roku 1934V roku 1934 Aikawa oddelil expandujúcu divíziu na výrobu automobilových súčiastok od Tobata Casting a spojil ju s novou dcérskou spoločnostou, ktorú nazval Nissan Motor (Nissan).
Akcionári novej spoločnosti však nezdieľali Aikawovu víziu o budúcnosti automobilov v Japonsku, tak Aikawa odkúpil podiely všetkých akcionárov Tobata Casting (využitím kapitálu z Nippon Industries) v júni roku 1934. Od toho momentu bol Nissan Motors vlastnený spoločnosťami Nippon Sangyo a Hitachi. Nissan vyrábal nákladné autá, lietadla a motory pre Japonskú armádu. Hlavné výrobne závody spoločnosti boli presunuté do Číny po tom, čo bola časť Čínskeho územia obsadená. Továreň vyrábala stroje pre Japonské vojnové usilie až do doby, než bola obsadená Americkými a Ruskými silami. Dva roky (v roku 1947 a 1948) spoločnosť niesla názov Nissan Heavy Industries Corp. Prvé spojenie s AmeričanmiDAT zdedila Kubotovho hlavného inžiniera, ktorým bol američan William R. Gorham. On spolu s Aikawovou vízie inšpirujúcou návštevou v roku 1908 na Detroitskom autosalóne významne ovplyvnili budúcnosť Nissanu. Aj keď bolo vždy Aikawovým úmyslom využívať vždy najnovšie technológie na výrobu automobilov z Ameriky, bol to Gorham, kto tento plán vykonával. Všetky stroje, návrhy automobilov a motorov pôvodne pochádzali z Ameriky. Mnoho nástrojov pochádzalo z Grahamovej továrne a Nissan vlastnil licenciu od Graham-u, pod ktorou vyrábal nákladne autá. Nástroje boli do Japonska importované spoločnosťou Mistubishi v záujme Nissan, ktorý v Yokohame spustil prvú továreň na výrobu áut. Expanzia do zahraničiaV 50. rokoch urobil Nissan rozumné rozhodnutie expandovať na celosvetový trh. Manažment Nissanu skonštatoval, že ich rad malých vozidiel Datsun by splnil nevyslyšané potreby na trhoch v Austrálii a na najväčšom svetovom trhu, v Spojených štátoch. V roku 1958 prvýkrát vystavovali automobily na automobilovej show v Los Angeles a predali niekoľko áut v Spojených štátoch. V roku 1959 sa sformovala dcérska spoločnosť Nissan Motor Corporation U.S.A vedená Yutaka Katayamom. Postupným vylepšovaním ich sedanov spolu s talianskym štýlom a pridávanim športových modelov, ako roadstery Datsun Fairlady, športovým a závody vyhrúvajúcím modelom radom 411, Datsun 510 a športovým Datsun 240Z, sa do roku 1970 stal Nissan jedným z najväčších exportérov automobilov. Krajiny, v ktorých sa vyrábajú autá Nissan |