Rakúšan Gustav Klimt bol presvedčený, že "umenie je o slobode". Jeho maľba bola oslavou života, ale najmä ženy. Je moderným tvorcom tajomnej a dráždivej femme fatale - osudovej ženy. Stal sa ikonou viedenskej secesie. V rokoch 1900 a 1901 namaľoval fakultné obrazy Filozofia a Medicína – na ktorej je nahá tehotná žena, od toho momentu sa stal podozrivým z pornografie. Zobrazovanie ženy a jeho kresby točiace sa okolo ženskej sexuality mu zaisťujú popredné miesto v dejinách erotického umenia 20. storočia. Obraz bozk je snáď najčitateľnejším vyjadrením podstaty Klimtovej tvorby. So svojím diskrétnym vyjadrením dôrazu na erotiku a slobodu lásky. Samotná zlatá farba pozadia znázorňuje večnosť čo zasa v prednom pláne spečaťuje bozk. Bozkávajúci muž zanietený vášňou predstavuje tlak a chtíč. Žena so svojou odvrátenou tvárou na pozorovateľa predstavuje vrchol extázy, rozkoše no zároveň aj vzdoru. Tak tvoria pravý obraz lásky so všetkými slasťami aj úskaliami. Bozk je mnohými považovaní za vrcholné dielo maliarstva vôbec.