|
S uvedením Polo Mk4 sa Polo GTI Mk3 prestalo vyrábať a nedostalo žiadnu priamu náhradu. Až koncom roka 2005 bolo znovu predstavené Polo GTI. Predstavený bol 21. októbra 2005 na Austrálskom Medzinárodnom Autosalóne. Pod kapotou bol 20-ventilový preplňovaný 1,8-litrový benzínový motor s výkonom 148 koní (110 kW), ktorý sa používal v modeloch ako Golf GTI Mk4 a Passat Mk5. Jeho štýl sa do istej miery podobá na Golf GTI Mk5 so zatemnenou centrálnou maskou, ktorá obklopovala taktiež zatemnenú mriežku chladiča. V tomto novom modeli je plne digitálna klimatizácia, ale xenónové svetlá neboli k dispozícii, na rozdiel od Polo GTI Mk3, ktoré ich malo ako štandard. Hoci je Polo GTI Mk4 rýchlejšie ako predchádzajúci model, je menej výkonné ako špičkové verzie Opel Corsa, MINI a jeho koncernový kolega Seat Ibiza, z ktorých väčšina prichádza s motormi s maximálnym výkonom nad 178 koní (132 kW; 178 koní). To viedlo automobilku k rýchlemu posilneniu modelu a vytvorilo Polo GTI Cup Edition, ktoré bolo naladené približne na 178 koní (132 kW) a malo agresívnejší štýl.
|