Úvod Výbava Technické údaje Podvozok

Podvozok Audi A8



Audi A8 prináša čiastočne hybridný pohon. Toto spojenie spaľovacieho motora, vodou chladeného 48 V remeňom poháňaného generátora zapaľovania a výkonnej lítium-iónovej batérie bude prvýkrát dostupné sériovo. Táto nová jednotka tvorí základ celého radu inovatívnych systémov, ktoré poskytujú predovšetkým vyššiu účinnosť a komfort jazdy. Remeňom poháňaný generátor zapaľovania BAS (Belt Alternator Starter) má dve úlohy: Funguje ako elektromotor alebo alternátor. Ako elektromotor ponúka krútiaci moment 60 Nm, ktorý využíva Audi A8 na jednu výnimočnú funkciu: Keď vozidlo dosiahne želanú rýchlosť, spaľovanie motora sa v rozsahu rýchlosti 30 až 160 km/h na 40 sekúnd vypne a vozidlo môže komfortne a pokojne plachtiť bez emitovania škodlivých látok. Remeňový generátor zapaľovania má dostatočný výkon, aby motor kedykoľvek naštartoval. Stlačíte pedál akcelerátora a motor sa opäť naštartuje. Generátor má svoje výhody aj počas brzdenia: Spolu s výkonnou batériou, ktorá je umiestnená nad zadnou nápravou, umožňuje intenzívnejšiu rekuperáciu. Vynaložená energia sa opäť vracia do vozidla. Rekuperácia energie je v mnohých situáciách účinnejšia ako spomenuté plachtenie vozidla, preto riadiaca jednotka pohonu v A8 neustále kontroluje a vyhodnocuje jazdné situácie. Na tento účel sú prepojené údaje z prednej kamery a voliteľných asistenčných systémov s aktuálnymi údajmi o vozovke a hodnotami zo snímačov. Okrem toho sú modely novej generácie Audi A8 prvými vozidlami, ktoré budú dodané s novým označením výkonu. Z obidvoch šesťvalcových motorizácií príde motor 3.0 TDI s výkonom 210 kW ako Audi A8 50 TDI, motor 3.0 TFSI s výkonom 250 kW ako Audi A8 55 TFSI.