Je to šport pre 2 až 4 hráčov, ktorí sa pohybujú na opačných poloviciach obdĺžnikového ihriska,
pričom je medzi nimy sieť. Hráči hrajú s košíkom a ten odpalujú raketami. Na Slovensku sa hrávajú
turnaje, ako aj liga. Slovenský zväz bedmintonu (SZBE) zastrešuje organizáciu turnajov, kluby a
hráčov na Slovensku, vydáva rebríčky a koordinuje organizáciu turnajov. Rozšírený je aj amatérsky
bedminton. V posledných rokoch pribudlo v slovenských mestách niekoľko športovísk, kde je možné
zahrať si bedminton v reálnych podmienkach. Naďalej však u ľudí pretrváva predstava o tzv. plážovom
bedmintone, kde dvojica hráčov nakúpi bedmintonovú výbavu a ide si spolu zahrať na pláž. Bedminton
je najrýchlejší raketový šport na svete. Oficiálny rekord vytvoril Fu Haifeng, keď jeho smeč dosiahol
rýchlosť 332 km/h.
Bedmintonový kurt má tvar obdĺžnika a je rozdelený na polovicu pomocou siete. Kurty
sú zvyčajne označené pre hranie dvojhry aj štvorhry, aj keď právne predpisy povoľujú, aby kurty boli
označené len pre dvojhru. Kurt pre štvorhru je širší ako pre dvojhru, ale oba sú rovnakej dĺžky. Výnimka,
ktorá často spôsobí zmätok u novších hráčov, je to, že kurt pre štvorhru má menší priestor pre podanie.
Šírka kurtu je 6,1 m, a vo dvojhre sa táto šírka zmenšuje na 5,18 m. Celá dĺžka kurtu je 13,4 m. Sieť
je na okrajoch vysoká 1,55 m, a 1,524 m v strede. Stojany sú umiestnené na bočných čiarach pre štvorhru,
aj keď sa hrá práve dvojhra. Minimálna výška stropu nad kurtom nie je v pravidlách bedmintonu uvedená.
Avšak bedmintonový kurt nie je vhodný v prípade, že strop je možné trafiť pomocou vysokého podania alebo
vyhodenia spod siete.
• IHRISKO = 13,40m x 5,18m pre dvojhru a 13,40m x 6,10m pre štvorhru
• SIEŤ = ihrisko je rozdelené na polovicu sieťou vo výške 155cm na krajoch a 152,4cm v strede
• BODOVANIE = hrá sa na 1 alebo na 2 vyhraté sety do 21 bodov bez strát, podáva vždy ten, kto získal v predchádzajúcej výmene bod,
pričom pri párnom počte získaných bodov a nule podáva hráč z pravého poľa podania do súperovho uhlopriečneho poľa podania
a pri nepárnom počte získaných bodov podáva hráč z ľavého poľa podania do súperovho uhlopriečneho poľa podania
• PODANIE = musí byť prevedené tak, aby bol v momente úderu košík zasiahnutý pod úrovňou pásu a hlava rakety smerovala nadol
(za úroveň pásu sa počíta posledné rebro, za hlavu rakety smerujúcu nadol sa počíta aj minimálny odklon od vodorovnej roviny)
• CHYBY = košík neprestrelíš z voleja ponad sieť do súperovej polovice ihriska,
ale trafíš ho do autu, do siete, do stropu, do bočnej steny, ALEBO ho netrafíš vôbec a padne ti do tvojej polovice ihriska