Módy

  • Tutorial (Úvod) je rozdelený na dve časti: Klasický úvod je určený pre úplných začiatočníkov, ktorí po prvýkrát spustili hru a Vojnový tréning, kde sa hráč naučia pravidlá a ovládanie hry.
  • Custom game (Vlastné hra) je typ hier, ktoré zakladajú sami hráči.
  • Normal game (Normálna hra) je hra v ktorej hráč dostáva obvyklý počet IP. Hráč sa môže do hry pripojiť a čaká až sa pripojí k nejakému tímu, alebo sa pripojí premade (vopred dohodnutý tím).
  • Ranked game (bodovanie hra) je úplne rovnaký typ ako Normálna hra, lenže ju môžu hrať len hráči čo už dosiahli tridsiatej úrovne mimo IP dostávajú skóre (za vyhrané sa im pripisuje a za prehraté odčíta). Tabuľka všetkých hráčov a ich skóre sú umiestnené na oficiálnych stránkach Riot Games.
  • Co-op vs. AI (Hráči vs. Umelá inteligencia) je rovnaký typ ako Normálna hra, ale proti ľudskému tímu stojí počítačom ovládanie boti s nastaviteľnou inteligenciou. Tento typ hry možno hrať na všetkých mapách.
  • ARAM (All Random All Mid) je novo uznaný typ hry, ktorý sa hráva ako custom game. 2 tímy po piatich hráčoch sa stretnú na novej mape "The Proving Grounds" alebo "Howling Abyss" s náhodne vybranými hrdinami a všetci sú len v jednej línii. V tejto hre sa nemôžete vracať späť na základňu, ale bojujete vždy kým neklesnete.
  • One for all (všetci za jedného) každý tím pickuje postavy a tá ktorá je picknutá získa najviac sa potom hrá. Najprv ale prebieha banovanie nepríjemných postáv. Mapa bola funkčná asi len 14 dní po štarte preseason 4.
  • Showdown (meranie síl) – 1v1 alebo 2v2 mód na mape Howling Abyss. Mapa bola funkčná počas Vianoc 2013 a verí sa, že bola použitá ako verejné testovanie pre príchod mapy Magma Chamber.
  • Hexakill (Normálny hra 6V6) Tento mód bol pridaný na jar 2014 ako spestrenie hry. Hral sa rovnako ako normálne hra, s tým rozdielom, že počet hráčov v každom tíme bol 6. Po niekoľkých dňoch bol opäť z hry odstránený.
  • Ultra Rapid Fire (URF) V tomto móde mali hráči neobmedzene Many alebo Energia (potrebujete k vyvolávaniu schopností), ďalej mali všetky schopnosti znížený Cooldown (80%), väčšinou okolo 0,5 s až 5s (čakacia doba na schopnosť) a zvýšená rýchlosť. Niektorí Hrdinovia v tomto móde boli zakázané kvôli ich schopnostiam, s nízkymi cooldown boli takmer nesmrteľný (Nidalee, Hecarim, Soraka, Skarner, Kassadin a ďalšie).

Mapy

  • Vyvolávačov žľab (anglicky Summoners rift) – mapa vytvorená podľa DotA, má tri línie a je pre päť hráčov. V rôznych časových obdobiach môže mať rôzne dizajny, napr letné, zimné, halloweensku a vianočné. Priemerná dĺžka hry je 30 – 45 min.
  • Pokrútená alej (anglicky Twisted Treeline) – mapa pre troch hráčov a má len dve línie. Je u nej iba letný dizajn. V októbri 2012 bola kompletne prerobená (od tej doby známa aj ako Shadow Isles). Priemerná dĺžka hry je 20 – 30 min.
  • Krištáľová jazva(anglicky Crystal Scar) – mapa pre päť hráčov, ktorí sa snažia ovládať jednotlivé body. Čím dlhšie sú tímom body držané, tým lepšie pre neho. Dominion je oveľa menej časovo náročný (15 – 25 min.).
  • Proving Grounds- malá mapa vytvorená pre tutorial a All random all mid (ARAM). (Zrušená, premenená na Howling Abyss)
  • Kvíliaca priepasť (anglicky Howling abyss) – nová mapa (máj) podobná Proving grounds v novom grafickom kabáte s inými efektami etc. Hrá sa na nej mód ARAM a Tutorial. Priemerná dĺžka hry je 20 – 30 min.
  • Magma Chamber – podľa pôvodných informácií veľká 6V6 mapa, ale na All-Star šampionáte v polovici tretej sezóny sa objavila jej časť ako 1v1/2v2 mapa. Očakávalo sa jej uvedenie na začiatku sezóny 4, ale Riot Games prestali s jej vývojom.