Created by: Martin Vrzoň

Pravidlá


Úvod
Čo je to bedminton?
Pravidlá
Ihrisko Dvojhra Štvorhra Video

Stručné pravidlá:

  1. Kurt je pravouhlý štvoruholník vyznačený čiarami širokými 40 mm.
  2. Čiary musia byť dobre viditeľné, najlepšie bielej alebo žltej farby. Všetky čiary sú súčastou plochy, ktorú vyznačujú.
  3. Hrá sa cez sieť, pričom horný okraj siete je vzdialený od povrchu kurtu 1,524 m uprostred kurtu a 1,55 m nad bočnými čiarami pre štvorhru.
  4. Košík môže byť zhotovený z prírodného alebo syntetického materiálu. Bez ohľadu na to, z akého materiálu je košík vyrobený, musia byť jeho letové vlastnosti vo všeobecnosti podobné letovým vlastnostiam košíka vyrobeného z prírodného peria upevneného v korkovej hlavičke pokrytej tenkou vrstvou kože.
  5. Celková dlžka rakety nesmie presiahnut 680 mm a celková šírka rakety nesmie presiahnut 230 mm.
  6. Zápas sa hrá na dva víťazné sety, pokiaľ nebolo stanovené inak.V sete víťazí tá strana, ktorá ako prvá dosiahne 21 bodov
  7. Strana, ktorá vyhrá výmenu, získava bod. Strana vyhráva výmenu, ak sa strana súpera dopustí chyby alebo ak košík prestane byť v hre, pretože sa dotkne povrchu vnútri kurtu na strane súpera.
  8. Za stavu 20 – 20 vyhráva set strana, ktorá ako prvá dosiahne dvojbodové vedenie. Za stavu 29 – 29 vyhráva set strana, ktorá získa 30. bod.
  9. Strana, ktorá vyhrala set, začína podaním v nasledujúcom sete.
  10. Hráči si musia zmeniť strany:
    • na konci prvého setu,
    • po skončení druhého setu, ak sa bude hrať tretí set,
    • v treťom sete, keď niektorá zo strán dosiahne 11 bodov.
  11. Podávajúci a prijímajúci stoja vo vnútri protiľahlých polí podania a nedotýkajú sa čiar ohraničujúcich toto pole podania.
  12. Podávajúci hráč nesmie podávať, ak nie je prijímajúci hráč pripravený. Pokiaľ sa však prijímajúci hráč pokúsi podanie vrátiť, považuje sa za pripraveného.
  13. Počas výmeny košík zasahujú striedavo podávajúci a prijímajúci hráči z akejkoľvek pozície na vlastnej strane kurtu, až kým košík neprestane byť v hre.
  14. Košík je mimo hry, ak:
    • narazí na sieť alebo stĺpiky a začne padať smerom k povrchu kurtu na strane hráča, ktorý košík odpálil,
    • sa dotkne povrchu kurtu,
    • sa vyhlási „chyba“ alebo „nový košík“.