História modelu
Automobil vyššej strednej triedy vyrábaný švédskou automobilkou Saab Automobile.
Prvá generácia bola predstavená v roku 1997 ako nástupca pre Saab 9000 pre modelový rok 1998. V tej dobe automobil predstavoval veľký skok pre Saab. V Spojených štátoch bol 9-5 predstavený v roku 1998 pre modelový rok 1999.
15. septembra 2009 bol na Frankfurt Motor Show predstavená druhá generácia 9-5 a výroba bola zahájená v júni 2010.Išlo o prvý Saab, ktorého výroba bola spustená v rámci vlastníctva Spyker Cars, aj keď bol vyvinutý pod úplným vlastníctvom GM.Vozidlo je mnoho súčiastok zdieľa s Opelom Insignia.
Ukončenie výroby značky SAAB
Koncom roka 2008 materská spoločnosť General Motors oznámila, že premýšľa o predaji stratovej automobilky a dostala 27 ponúk. 17. februára 2009 General Motors oznámila, že pokiaľ automobilka nedostane štátnu pomoc od švédskej vlády, požiada o ochranu pred veriteľmi. Švédska vláda žiadosť o pomoc vo výške 6 miliárd švédskych korún odmietla a 20. februára tak bola automobilka nútená požiadať o ochranu pred veriteľmi, aby získala priestor pre reštrukturalizáciu. Súd 29. mája 2009 predĺžil firme bankrotovú ochranu až do 20. augusta. Firma bola na poslednú chvíľu odkúpená od GM spoločnosťou Spyker Cars, ktorá rozbehla výrobu druhej genrácie modelu 9-5. Tento bol posledným modelom značky, ktorý kedy vyrobila. Výroba všetkých modelov ako taká bola ukončená v roku 2011 a automobilka prestala existovať v roku 2016. Boli plány na výrobu elektromobilov pod značkou NEVS s dizajnom SAAB 9-3, no neboli zrealizované. Dnes sú majetkové pomery značky komplikované (logá a meno vlastní výrobca lietadiel SAAB AB, modely GM, halu NEVS a dizajn Spyker Cars).